پیستون چیست و طرز کار آن چگونه است؟

پیستون اساسی حرکات خود (به سمت پایین) نخست باعث ورود هوا و یا مخلوط هوا و سوخت به درون سیلندر میشود، آن گاه با

توسط PATRIS-MUSIC در 26 اردیبهشت 1401
پیستون اساسی حرکات خود (به سمت پایین) نخست باعث ورود هوا و یا مخلوط هوا و سوخت به درون سیلندر میشود، آن گاه باعث فشرده شدن مخلوط ذکر شده گشته و در ضمن به نحو راضی بودن گوشه ای (هنگام حرکت به سمت بالا) از نشت کردن گازها پرهیز میکند. فضای در میان پیستون و سیلندر، دارای به کار گیری از رینگهای پیستون که در شیارهایی بر بر روی سطح خارجی پیستون قرار میگیرند، آببندی می گردد تا از نشت هوا وسوخت به بیرون از سیلندر و نشت روغن به داخل آن پرهیز شود. سر سیلندر را می بایست از لحاظ تاب داشتن نیز مورد باز‌نگری قرار بخشید که به طور کامل صاف و بودن اعوجاج و پیچ خوردگی باشد. بایستی توجه فراوان به کار آورد که در صورتی که سر سیلندر تراش می رود زیرا چکیده ولو ناچیز از ضخامت آن قلیل می وشد سبب ناچیز شدن محیط احتراق و بالا رفتن نسبت تراکم موتور شده و می تواند مشکلات عدیده ای را در پی داشته باشد که یکی از از آن ها گرم شدن بیش از اندازه موتور هست هر تعدادی در همین موقعیت عجله موتور هم بالا می رود البته به مشکلات بعدی اش و خساراتی که ببار می آورد نمی ارزد . این علامتها در موقع نصب پیستون می بایست به سمت جلو موتور باشد. 2- در تراز دوم رینگ وسط یا رینگ کمپرس روغنی را کارگزاری می نمایم. شاتون به طور معمول در نصیب چپ خویش سوراخی برای روغن کاری دارد و همچنین اهمیت یک ساقه و دو سر می باشد و به طور معمول سرهای شاتونها دارای اندازههای متفاوتی هستند؛ به این صورت که سر کوچک آن در سمت بالا و سر بزرگتر آن در سمت پایین قرار دارااست که اهمیت کمک پیچ و مهره به یکدیگر متصل میشوند، اما ممکن هست در موتور بعضی از خودروها هر دو نوع سر شاتون به شکل یک پارچه باشد و برای جداسازی و یا این که کارگزاری آنها، شاتون میل لنگ را به صورتی ساختهاند که قطعاتی که مهم هم جداازهم میباشند به نیز دیگر متصل ساخت پیستون موتور استرلینگ شوند. بوش پیستون در نصیب پیستون قرار دارد و از خروج سوخت و هوای متراکم شده از کنار پیستون دوری می کند. علل اهمیت بروز همین خلل آن است که یا سوخت تزریقی به موتور بیش از اندازه رقیق بوده میباشد ، یا شمع های موتور از گونه خیلی گرم تعیین شده اند و یا این‌که سیستم جرقه موتور زودتر از موعد حتمی فعالیت می کند ( یعنی آدوانس است ) و یا این که اینکه نسبت تراکم به تناسب اکتان سوخت ، خیلی بالاست و یا به هیچ وجه موتور نقص‌ کلی گرم شدن را دارد. ازطریق معاینه ، پیستونهای کارکرده و کهنه می قدرت دیتاها ارزشمندی را از وضعیت کارکرد موتور به دست آوردن کرد و در اختیار مکانیک ها قرار اعطا کرد تا خوبتر بتوانند به تعمیر و محافظت موتور بپردازند . که ولی منوط به گشوده کردن موتور می باشد ولی وقتی موتور را گشوده کردیم به جهت چک کردن چگونگی بروز اشکالات موتور و جلوگیری از بروز دوباره همین اشکالات ؛ حالت پیستون می تواند اطلاعات مفیدی در اختیار مکانیک ها و تعمیر کاران قرار دهد . مکانیک ها به طور معمول از یک تکنیک استعمال می نمایند و آن همین میباشد که هنگامی میزان تراش سر سیلندر باشد از یک واشر مازاد استفاده می کنند به این معنی که دو واشر سر سیلندر را کلیدی نیز مورد به کارگیری قرار می دهند بنظرم در مواردی که یک‌سری توشه سر سیلندر تراش خورده باشد خوبتر میباشد سرسیلندر را ردوبدل نمود . به همین دلیل هست که معاینه دقیق پیستونها می تواند به مکانیک ها کمک نماید که مبداء بروز گونه های در موتور و یا تهیه نبودن موتور را بتوانند تشخیص دهند . هنگامیکه که اشکالی در کار موتور پیش می آید به احتمال مضاعف ، پیستونها نیز از همین جراحت وارده در امان نمی مانند و پیستون نیز صدماتی می بیند . همین صدا مشابه به صدای برخورد اشیاء فلزی به یکدیگر میباشد و از بالای موتور شنیده می شود و اساسی گاز دادن و شدن دور موتور ، صدا قلیل تر می شود و ناشی از یک یا یک‌سری عامل ذیل می باشد : پیش اشتغال یا این که احتراق زودرس یعنی سوختن پیش از موعد ترکیب هوا و بنزین در سیلندر - آوانس زیاد که آ نرا زدن دلکو نیز می گویند - استعمال از سوخت خیلی ضعیف ( مصرف بنزین معمولی به جای سوپر ) - شمع نامناسب ( از لحاظ معیوب بودن و یا شمع سرد و شمع گرم ) - گرم کردن زیاده از حد موتور در اثر جرک گرفتگی و آلوده شدن رادیاتور . وقتی که شما همین مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در ارتباط مهم معایب پیستون بهینه پژو وب سایت خویش باشید.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن