پیستون چیست و طرز کار آن چگونه است؟

این دسته پیستون وزن سبکتر و استحکام بیشتری دارند. 2- درز بندی محفظه احتراق و جلوگیری از نشت گاز از اطراف پیستون : نشت گاز از اطراف پیستون می تواند در کار موتور اختلال ایجاد نماید که رینگ ها وظیفه آب بندی و جلوگیری از این مورد را بر عهده دارند . معمولا این کمپرسورها بازدهی بهتری دارند. پیستون ها معمولا از آلیاژ آلومینیوم چدنی ساخته می شوند. امکان حرکت رینگ ها در شیار رینگ نشین حائز اهمیت است و فاصله موجود بین دو لبه رینگ را دهانه رینگ مینامند که به وسیله فیلر، اندازه گیری و کنترل میشود. این نوع از رینگ ها به عنوان رینگ اول کمپرسی یا بالاترین رینگ پیستون مورد استفاده قرار می گیرند و پله داخلی آنها باید به سمت بالا باشد. موتور خودروهایی چون پژو 405 GLX و نیز BMW 320i از این نوع آرایش استفاده می کنند. از مزایای چدن نیز می توان به مقاومت بالا در برابر حرارت ، قیمت پایین و انبساط کم آن اشاره نمود و معایب آن نیز شامل مواردی چون وزن زیاد و انتقال حرارت کم است . در واقع با وارد شدن حرارت به گاز داخل سیلندر، حجم گاز در سیلندر افزایش می یابد و با خارج شدن گرما از سیلندر، فشار گاز کاهش یافته و با اینکار، گاز راحتتر فشرده می شود. در این روش برای جلوگیری از انتقال حرارت سر پیستون (که در مجاورت احتراق سوخت است) به بدنه پیستون ، یک سر حرارتی شامل شیاری است که در نزدیکی سر پیستون و به موازات شیارهای رینگ ایجاد میشود با این عمل تا اندازهای راهی که حرارت را از سر پیستون به بدنه آن منتقل میسازد کمتر میکنند. رینگ ها، حلقه هایی هستند که در شیارهای مشخصی دور این قطعه قرار می گیرند. دمایی که در این فرآیند تولید می شود، 2200 درجه سانتیگراد است. از مزایای آلومینیوم می توان به سبکی و ضریب انتقال حرارتی بالا اشاره نمود در مقابل آلومینیوم دارای معایبی چون قیمت بالا و انبساط زیاد است . پیستون از آلیاژ آلومینیوم ساخته می شود ( آلیاژ آلومینیوم مخلوطی از آلومینیوم و فلز های دیگر است ) ، زیرا فلز سبکی است . این حلقه ها روی پیستون قرار می گیرند و جنس این حلقه ها از چدن است. پیستون ها از دیدگاههای مختلفی تقسیم بندی می شوند که یکی از این دسته بندی ها بر اساس نوع موتور است . این سر باز، سر پایینی پیستون بوده و سر بالایی آن نیز با محفظه احتراق در تماس است. پیستون قطعه ای تقریبا استوانهای شکل است ؛ تقریبا از آن روی که سازندگان این قطعه ، به مقدار بسیار اندک به آن شکل بیضوی می دهند چرا که به دمای پیستون به هنگام حرکت خودرو به شدت بالا می رود و حتی ممکن است به دماهایی چون 2200 درجه سانتی گراد نیز برسد و همین امر باعث انبساط پیستون می گردد و در این وضعیت است که پیستون شکل استوانه ای به خود می گیرد . تعمیرات این مدل از خودروها بسیار ساده و روان است. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید. ما در ادامه این مقاله به معرفی اجزای مختلف و نشانه ها و علائم خرابی پیستون خودرو پرداخته ایم. شیار ها در قسمت بالایی دامنه قرار داشته و رینگ ها در داخل آن جای می گیرند . با تکرار این سیکل، مقدار بسیار زیادی از هوا داخل مخزن، جمع می شود و به فشار آن دائما افزوده می شود. پیستون های آلومینیومی را به یکی از دو روش ریخته گری وآهنگری می سازند . شاتون این نیرو را به میل لنگ منتقل می کند و این حرکت خطی به نیروی چرخشی تبدیل می شود. در هنگام بالا رفتن این قطعه، سوخت متراکم شده و پس از احتراق، به سمت پایین حرکت می کند. این قطعه استوانه ای حرکت های رفت و برگشتی رو به بالا و پایین دارد که در هنگام بالا رفتن منجر به متراکم شدن سوخت می گردد و پس از احتراق و انفجار ، به سمت پایین حرکت می کند . این دیسک داخل سیلندر حرکت می کند و درون سیلندر منبسط و پیستون چگونه ساخته می شود منقبض می شود. علت اهمیت این موضوع به این دلیل است که در صورت تغییر اندازه رینگ به واسطه تغییر دما، پیستون در داخل سیلندر گیر نکند. شکل زیر انواع رینگ کمپرس را با کاربرد ویژه آنها معرفی می کند. سپس میل لنگ , فلایویل را چرخانده و به وسیله سیستمی به نام کلاچ , قدرت تولید شده را به جعبه دنده یا گیربکس میدهد , سپس شما با تعیین دنده , پیستون جدید ۴۰۵ قدرت تولید شده را به چرخها رسانده و باعث حرکت خودرو میشوید . پس حالا که با پیستون و نقش آن در عملکرد خودروی خودتان آشنا شدید، حتما متوجه شدید که بدون این قطعه و یا در اثر خرابی پیستون خودرو، عملیات احتراق و به تبع آن، حرکت ماشین مختل شده و صورت نمی پذیرد. این پیستون ها برای موتورهای کوچک و موتورسیکلت ها استفاده شده و به دلیل ماهیت عملکرد موتور های دو زمانه ، در معرض بار های شدید مکانیکی و حرارتی قرار می گیرند . اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد پیستون فلات 250 لطفا به بازدید از وب سایت ما.