راهنمای تشخیص معایب پیستون

فشار اعمال شده خارجی فشاری می باشد که گازهای احتراق بر روی حلقه پیستون وارد آورده و منجر انبساط آن می­شوند. مع

توسط PATRIS-MUSIC در 23 دی 1400
فشار اعمال شده خارجی فشاری می باشد که گازهای احتراق بر روی حلقه پیستون وارد آورده و منجر انبساط آن می­شوند. معمولاً گوشه و کنار احتراق بر روي تاج پیستون تعبیه مي شود. تاج پیستون ماشین : که به عبارتی نصیب بالایی پیستون بوده و صورت آن اثر گذاری بسزایی بر طرز احتراق سوخت دارااست در شرایطی‌که طراحی صحیح آن، باعث اختلاط خوبتر سوخت و هوا شده و اقتدار بهینه را ایجاد مینماید. به عامل این که پیستونهای همین ماشین شبیه دستان یک ورزشکار بوکس حرکت میکند، به آن موتور بوکسوری نیز میگویند. از طرف دیگر در بعضا از موتورهای سنگین از پیستونهای آلیاژ آلومینیومی به نظر داشتن خواص رسانش گرمایی مطلوب این ماده به کار گیری می گردد بدین ترتیب که استفاده از آن ، کنترل خوبتر حرارت محیط احتراق را آماده آورده و به این ترتیب منجر در اختیار گرفتن خوبتر احتراق میگردد. موتورهای تک سیلندر اقتدار کافی برای شیوه بردن یک خودرو را ندارند. سپس از آن اتومبیل دوباره مونتاژ می شود. در روی پیستون سوراخی برای قرار گرفتن گژن پین جهت اتصال به شاتون تعبیه شده است.جهت ارتقاء توان و کشش ماشین از یک‌سری سیلندر و پیستون در ماشین به کارگیری می کنند. درصورتیکه متوجه دود غلیظی شدید که آبی-خاکستری یا سفید- خاکستری می زند، نشان دهنده این می باشد که ماشین به روغن سوزی افتاده است. وقتی که شاتون و بغل یاتاقان بیش از حد لق باشد، سربزرگ شاتون موجب شکستگی شاتون شود و هنگامی سایش یاتاقان سربزرگ شاتون بیش از حد باشد سبب ساز انحراف شعاعی شاتون می‌گردد و لرزش و پیچشش که ایجاد می‌گردد منجر شکستن شاتون و موجب تولید ضرر و زیان متعددی به موتور می گردد و درصورتیکه به موقع متوجه همین مشکل نشود و ماشین را خاموش نکنید ممکن است سبب شکسته شدن جداره سیلندر شود و نیاز باشد که کل گروه سیلندر و موتور خودرو ردوبدل شود، چونکه تعمیر سیلندر کاری هزینه زیادی دارد و پردردسر هست و صرفا به جهت زمانهایی که جراحت اندک باشد مطلوب است وگر نه اصلا این فعالیت سفارش نمیشود، باز‌نگری و ترازو گیری یاتاقان سر بزرگ شاتون در هر بار باز و بسته کردن موتور موجب تشخیص به موقع و پیشگیری از آن شود. نکته مهم: رواداری ناکافی می­تواند باعث قفل شدن پیستون در باطن سیلندر شود. رواداری بیش از حد نیز می­تواند باعث افت کمپرس و افزایش سر و صدای پیستون میشود. تقریبا از آن بر روی که سازندگان همین قطعه، به میزان بسیار ناچیز به آن رخ بیضوی میدهند چرا که به دمای پیستون به زمان حرکت اتومبیل به شدت بالا میرود و حتی ممکن هست به دماهایی چون ۲۲۰۰ درجه سانتیگراد نیز رسد و این فرمان سبب انبساط پیستون خودرو می شود و در همین وضعیت است که پیستون صورت استوانهای به خود میگیرد. پیستون خودرو از آلیاژ آلومینیوم ساخته می شود (آلیاژ آلومینیوم مخلوطی از آلومینیوم و فلز های دیگر است)،زیرا فلز سبکی است.وزن هر پیستون در حدود ۴۵۰/۰ کیلو گرم (۱پوند)است.دامنه یا این که نصیب ذیل پیستون را می تراشند تا هم وزن آن کمتر یابد و هم جا به جهت وزنه های تعادل میل لنگ گشوده شود. در بخش اعظم موتور های لبریز قدرت از پیستون های آهنگری شده استفاده می شود.پیستون های آهنگری شده در مقایسه اهمیت پیستون های ریخته گری متراکم تر و محکم ترند و در دمای زیر تری عمل می‌کنند چون گرما را خوبتر انتقال می دهند. علل دارای پیدایش همین نقص‌ آن میباشد که یا سوخت تزریقی به موتور بیش از میزان رقیق بوده هست ، یا شمع های موتور از نوع خیلی گرم انتخاب شده اند و یا این که اینکه سیستم جرقه موتور زودتر از موعد لازم کار می کند ( به این معنی که آدوانس هست ) و یا این که اینکه نسبت تراکم به تناسب اکتان سوخت ، خیلی بالاست و یا این که به هیچ وجه موتور اختلال کلی گرم شدن را دارد. این دیسک باطن سیلندر حرکت می کند و درون سیلندر منبسط و منقبض می شود. همین قطعه عاملی برای تراکم مخلوط بنزین و هوا و خروج دود حاصل از احتراق از محفظه سیلندر است. 3. در بعضا مورد ها نادر، نشت فراوان بنزین در سر پیستون، سبب ساز بی آبی رینگ شده و در غایت در گوشه و کنار بوش خوردگی ساخت می شود. 4. به کار گیری از رینگ نامرغوب می تواند به گوشه و کنار بوش جراحت برساند. یک عدد از عارضه ها روغن سوزی اتومبیل هم نشت روغن در گوشه و کنار احتراق موتور اتومبیل می باشد. یکی از از ویژگیهای همین گونه موتور این می باشد که می توان آن را نزدیک کف ماشین قرار بخشید و به این وسیله، مرکز ثقل ماشین را به زمین نزدیک کرد. که علاوه بر کمتر جرم پیستون،رواداری ضروری را به جهت برهه زمانی اجرام بیرون از مرکزی که بر روی میل لنگ قرار دارا‌هستند آماده کند. همین پیستون ها که به برهان مدل طراحی موتورهای دو زمان تحت فشار مکانیکی فراوان و حرارت بالا قرار دارا‌هستند کمتر در خودروها کاربرد دارا هستند و اکثر در موتورسیکلتها به کار میروند. به این ترتیب که غالبا در موتورهای بنزینی از سه یا چهار و موتورهای دیزلی از شش یا هفت حلقه به کار گیری میشود. کانفیگ دیگری از موتورهای W رخ بصورت ۳ سیلندر یا این که مضربی از سه روی محور میل لنگ می باشد که در موتورهای ۱۲ سیلندر به کار گیری می شود. چنانچه از تالیف این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید داده ها بیشتری در آیتم شرکت پیستون اتومبیل تبریز لطفا از ورقه ما بخواهید.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن