جاده ها در ایالات متحده مرگبارتر می شوند
اگر قرار است در یک تصادف حمل و نقل در ایالات متحده بمیرید، به احتمال زیاد در جاده یا بزرگراه اتفاق می افتد. بین سال های 2011 تا 2020، بیش از 370000 نفر در تصادفات حمل و نقل جان خود را از دست دادند. حدود 94 درصد از این مرگ و میرها در جاده ها اتفاق افتاده است. برای مقایسه، راه آهن مسئول 2 درصد بود.
این آمار و موارد دیگر در گزارش جدیدی از وزارت حمل و نقل ایالات متحده ارائه شده است. وزیر پیت بوتیگیگ در نامه ای که پیش از این نشریه نوشته است، خاطرنشان می کند که کشور با "بحرانی در جاده های ما" مواجه است. خود این گزارش که استراتژی ایمنی جادهای ملی نامیده میشود، بیان میکند که سال 2020 سال بدی برای مرگ و میر جادهای بود. در آن سال حدود 38680 نفر بر اثر تصادفات وسایل نقلیه موتوری جان خود را از دست دادند که نسبت به سال قبل حدود 7 درصد افزایش داشته است. با تفکیک بیشتر، این مرگ و میرها در زیرگروه ها بیشتر بود - برای مثال، در مقایسه مرگ و میر سال 2020 با سال 2019 برای موتورسواران 9 درصد و برای افراد سیاه پوست 23 درصد بیشتر بود.
تعداد مرگ و میرها در نیمه اول سال 2021 به افزایش خود ادامه داد - به طور خاص، حدود 18 درصد از سال 2020. همانطور که Buttigieg در گزارش نوشت، هدف، عدم مرگ و میر است. وی نوشت: "صفر تنها تعداد قابل قبول مرگ و جراحات جدی در جاده های ما است." به دلیل همه اینها، سند استراتژی جدید که امروز منتشر شد، پنج مسیر مختلف را مشخص می کند که باید روی آنها تمرکز کرد.
این پنج حوزه مختلف به شرح زیر است: اولین مورد چیزی است که گزارش به عنوان «افراد ایمنتر» توصیف میکند، که به رفتارهای انسانی که میتواند بر ایمنی تأثیر بگذارد، مانند رانندگی در حالت مستی یا نبستن کمربند ایمنی میپردازد. مورد دوم به ساختار خود خیابان ها می پردازد و به عنوان مثال به تفاوت های جاده های روستایی و شهری توجه می کند. سومین مورد به بررسی سیستم های ایمنی در خود خودروها می پردازد که شامل نه تنها کیسه هوا و کمربند ایمنی می شود، بلکه شامل فناوری های جدیدتر مانند ترمز اضطراری خودکار نیز می شود. دو حوزه پایانی عبارتند از «سرعت ایمنتر»، مربوط به سرعت حرکت وسایل نقلیه، و «مراقبت پس از تصادف»، که شامل مراقبتهای پزشکی پس از تصادف میشود – و مدت زمان رسیدن به آن. در این گزارش آمده است: «زمان رسیدن آمبولانسها و امدادگران اورژانس، عامل اصلی در زنده ماندن یک مجروح از تصادف است. قربانیان روستایی احتمال بیشتری دارد که زمان بیشتری را برای رسیدن به بیمارستان تجربه کنند.
[Related: Jeff Goldblum on riding motorcycles—and feeling fear]
این گزارش همچنین به مرگ عابران پیاده و دوچرخه سواران اشاره می کند. در سال 2020، 891 نفر بر اثر دوچرخه سواری جان خود را از دست دادند که نسبت به سال 2010 بیش از 40 درصد افزایش یافته است. اما پیاده روی نیز ایمن نیست، به خصوص زمانی که مردم نگران برخورد با یک SUV با سرعت زیاد باشند. در سال 2020، 6236 عابر پیاده بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند که نسبت به سال 2010 به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. به عنوان مثال، در سال 2018، افرادی که سرخپوست آمریکایی یا بومی آلاسکا بودند، بیشترین احتمال مرگ را در سفر با پیاده روی یا دوچرخه داشتند و پس از آن افرادی که سیاهپوست یا آفریقایی آمریکایی و سپس اسپانیایی یا لاتین تبار بودند.
گزارش کامل را اینجا بخوانید.
[ad_2]