دلایل زیادی وجود دارد که جمعه سیاه به یک روز خرید بحث برانگیز تبدیل شده است.
کارگران (اغلب حداقل دستمزد دریافت می کنند) اغلب مجبور می شوند شام تعطیلات را با خانواده و دوستان زودتر ترک کنند تا زودتر درهای خود را به روی مشتریان مستقر باز کنند. خرده فروشان در گذشته به دلیل فروش جمعه سیاه در گذشته مجروح شده و یا حتی زیر پا کشته شده اند. چند سالی است که ویدیوهایی از دعوای فیزیکی خریداران با یکدیگر برای کالاهای تخفیف خورده، سرفصل اخبار بوده است.
اما روز اصلی خرید با قیمت متفاوتی همراه است. رویداد جمعه سیاه به تنهایی در بریتانیا دارای 429000 متریک تن گازهای گلخانه ای است - معادل بیش از 400 پرواز برگشت از لندن به نیویورک. یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که بسیاری از هدایایی که در جمعه سیاه خریداری میشوند یا فقط یک یا دو بار استفاده میشوند یا در نهایت ضایع میشوند. هر کیسه یا بسته بندی پلاستیکی مستعمل که در آن اقلام حمل می شود، اغلب در سطل زباله ریخته می شود.
[Related: Can’t get a gift in time? Here are 14 you can make yourself.]
رویدادهای خرید بزرگ همیشه به این شکل نبوده اند - اولین جمعه سیاه به اوایل دهه 1950 باز می گردد، زمانی که مغازه ها در فیلادلفیا پس از عید شکرگزاری فروش را افزایش دادند و باعث شد هجوم خریداران حومه شهر برای خرید کالاهای تخفیف دار به شهر بروند. از آن زمان، شنبه و دوشنبه سایبری برای مشاغل کوچک آغاز شده است زیرا عادات خرید و مصرف کنندگان در طول زمان تغییر کرده است. آخر هفته معاملات به یک ولگردی و قانونی خرید تبدیل شده است، که فصل تعطیلات غربی است. به گفته محققان دانشگاه استنفورد، آمریکایی ها در طول فصل تعطیلات که بلافاصله پس از روز شکرگزاری آغاز می شود، 25 درصد بیشتر از حد معمول زباله تولید می کنند. این یعنی حدود یک میلیون تن زباله اضافی در هر هفته.
در پاسخ به هزینههای زیستمحیطی و اجتماعی جمعه سیاه، چندین شرکت پایدار این روز را برای خرید محکوم کردند یا از آن به عنوان فرصتی برای تشویق خریداران به تفکر پایدار در مورد خریدشان استفاده کردند. شرکت خردهفروشی در فضای باز REI ماه گذشته برای هفتمین سال متوالی روز شکرگزاری و جمعه سیاه را تعطیل کرد.
برخی از شرکت ها این وظیفه را بر عهده می گیرند که برخی از هزینه های محیط زیست را با کمک مالی به صندوق های زیست محیطی که به کاهش مشکلات آب و هوایی کمک می کند، جبران کنند. بازار پایدار آنلاین Made Trade به طور منظم در 1٪ برای Planet شرکت می کند، ابتکاری که مشاغل را تشویق می کند تا درصدی از سود خود را برای اهداف زیست محیطی استفاده کنند. اما برای جمعه سیاه، آنها کمک های مالی را به 10 درصد افزایش دادند - به ویژه برای تأمین مالی پنج باغ شهری در جوامع غذایی ناامن در سراسر کشور.
اما برای بسیاری، بلک فرایدی ممکن است تنها آغاز یک فصل شلوغ خرید باشد. برخی از برنامههای خرید قبلاً به روشهای پایدار برای تقویت لیست هدیه تعطیلات شما فکر کردهاند. Afterpay، پلتفرمی برای خرید در حال حاضر و پرداخت بعدا، با شرکت فناوری مبتنی بر API Patch همکاری کرده است تا به مصرفکنندگان نشان دهد آلایندههای خود را نشان میدهد و آنها را قادر میسازد تا با سرمایهگذاری در حمایت از پروژههای جذب کربن، مقداری از انتشار گازهای گلخانهای را جبران کنند. خرید آنها کمک کرده است.
[Related: Trim down on holiday waste this season.]
"ما می دانیم که مشتریان ما علاقه زیادی به انجام اقدامات پایدار در خرید خود دارند. ظاهر هوجا، مدیر کل Afterpay آمریکای شمالی در بیانیهای مطبوعاتی گفت: «از طریق این مشارکت، ما میتوانیم به وعده برندمان مبنی بر ارائه راههای بیشتر برای مشتریان برای مشارکت در ابتکارات یا اهداف پایداری عمل کنیم.
Brennan Spelassie، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران پچ توضیح می دهد که وقتی مشتری در برنامه Afterpay است، می تواند از بین پروژه های مختلف برای پشتیبانی، مانند ترسیب کربن خاک تا کربن آبی، یکی را انتخاب کند. Spellacy میگوید بسیاری از مصرفکنندگان از نظر تئوری درک میکنند که روزهای خرید بزرگ برای محیطزیست سنگینی میکنند، اما زمانی که برآوردی از میزان کربن خریدشان را ببینند، واقعیتر میشود. با خرید یکی از این برنامه ها، ردپای کربن این ژاکت، اسباب بازی یا زیورآلات اضافی می تواند بسیار واقعی تر به نظر برسد.
گزارش ها نشان می دهد که خریداران در حال یافتن راه های مختلفی برای پایدارتر کردن فصل تعطیلات و حتی کمی مینیمالیستی هستند. طبق گزارش CNBC، تقاضای Etsy برای هدایای پایدار در سال جاری نسبت به سال گذشته تقریباً 50 درصد افزایش یافته است. خریداران همچنین تمایل بیشتری به استفاده مجدد از اقلام و بسته بندی دارند تا خرید موارد جدید.
صرفاً با محدود کردن خریدهای خود به آنچه واقعاً نیاز دارید، تمرکز بر اقلامی که در سطل زباله نمیافتند، بستهبندی را کوچکتر میکنید و از وسوسه خرید اجتناب میکنید، شخصاً میتوانید فصل تعطیلات خود را بسیار سبزتر کنید. (و احتمالاً معنیدارتر) . همیشه یک امتیاز اضافی وجود دارد که با انجام کاری خودتان از مرکز خرید دوری کنید.
او می گوید Spellacy تعجب نمی کند، خریداران با توجه به ارزش هایشان تمایل بیشتری به خرید دارند. Spellacy میگوید: «ما در حال حاضر شاهد تغییر قابلتوجهی در رفتار هستیم، به طوری که برخی از سریعترین برندهایی که مستقیماً به سمت مصرفکنندهها رشد میکنند، دارای عنصر انعطافپذیری هستند. "Millennials و Generation Z اولین دو نسلی خواهند بود که به طور قابل توجهی تحت تاثیر تغییرات آب و هوایی در طول زندگی خود قرار می گیرند - آنها با دلارهای خود رای می دهند و در جایی که پول خرج می کنند با شرکت ها یا سیستم های نرم افزاری که ارزش های آنها را منعکس می کند به اشتراک می گذارند. یکی از بسیاری از این ارزش ها، ایده کاهش تغییرات آب و هوایی است.
[ad_2]
مقالات مشابه
- روشهای تصفیه کربن فعال
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- 'Man Utd باید جدی فکر می کنم در مورد De Gea آینده' - Bosnich احساس حافظ نیاز به رقابت
- Djokovic struggles into final, reluctant leader Osaka also reaches title match
- نه دلیلی که چرا داشتن اسباب بازی عالی کافی نیست
- NHL schedule for Second Round of 2020 Stanley Cup Playoffs
- سابق Saints OL حداکثر انگری است که تقریبا غیر قابل تشخیص بعد از عمده کاهش وزن
- نحوه استفاده از دستگاه هدایت سنج آزمایشگاهی
- ترفند های زندگی و خانه داری - ترفند های راحت
- صاحبان نمی NFL واقعی تنوع مشکل