برای تبدیل یک دوچرخه معمولی به الکترونیکی چه چیزی بخریم علوم پرطرفدار
دوچرخه های الکترونیکی اساساً دوچرخه های معمولی با موتورهای الکتریکی هستند که به دوچرخه سواران اجازه می دهند از نیروی پای خالص استفاده کنند، با کمک موتور پدال بزنند یا کاملاً به موتور الکتریکی تکیه کنند. به لطف این دوچرخه، دوچرخه های الکترونیکی راحت تر می شوند و صاحبان آن ها می توانند بدون مصرف انرژی زیاد (یا گالن ها بنزین بسوزانند) سوار شوند. مسافران می توانند بدون عرق کردن زیاد به محل کار خود سفر کنند و خریداران به راحتی می توانند خریدهای خود را با خود حمل کنند.
علیرغم مزایای فراوان داشتن یک دوچرخه الکترونیکی، قیمت متوسط آن بسیار بالاست. طبق کنفرانس ملی قانونگذاران ایالتی، تعطیلات بین 2000 تا 3000 دلار است. اما با کمی کار، می توانید دوچرخه غیر برقی موجود خود را به یک دوچرخه الکترونیکی تبدیل کنید و به شما این امکان را می دهد که با کسری از قیمت از مزایای مشابه بهره مند شوید.
آناتومی یک دوچرخه الکترونیکی اصلاح شده
در سطح اولیه دوچرخه از دو چرخ، یک قاب، پدال، یک فرمان و یک زنجیر تشکیل شده است. برای ابتدایی ترین تبدیل دوچرخه های الکترونیکی، باید یک موتور الکتریکی و باتری ها را به ترکیب اضافه کنید. کیت های پیشرفته تر دارای سنسور کمک پدال، سوئیچ های ترمز مغناطیسی و کامپیوتر داخلی خواهند بود. در اینجا توضیح مختصری از آنچه این اجزای اضافی انجام می دهند آورده شده است:
- سنسور کمک پدال: وقتی پدال ها را می چرخانید تشخیص می دهد و پس از تشخیص سطح از پیش تعیین شده شدت پدال، موتور الکتریکی را روشن می کند.
- سوئیچ های ترمز مغناطیسی: روی هر اهرم ترمز قرار گرفته اند و در هنگام توقف، قدرت موتور الکتریکی را قطع می کنند.
- کامپیوتر دوچرخه: اطلاعاتی مانند وضعیت فعلی شارژ باتری و سرعت حرکت آن را نمایش می دهد.
انتخاب موتور الکتریکی مناسب برای تغییر شکل دوچرخه الکترونیکی شما
در بسیاری از مکانها محدودیتی برای سرعت دوچرخهسواری الکترونیکی در جادههای عمومی وجود دارد. در ایالات متحده، حداکثر سرعت دوچرخه الکترونیکی معمولاً به حدود 32 کیلومتر در ساعت محدود می شود. هنگام خرید موتور الکتریکی خود قوانین محلی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید موتوری را خریداری نمی کنید که پروژه تبدیل شما را در محل زندگی و رانندگی شما غیرقانونی کند.
پس از انجام این کار، دوچرخه مناسب برای دوچرخه شما به چند چیز بستگی دارد: اینکه آیا دوچرخه کوهستان دارید، دوچرخه جاده یا دوچرخه هیبریدی. تنظیم فعلی ترمز دوچرخه شما؛ و چقدر حاضرید هزینه کنید. با در نظر گرفتن تمام این موارد، چهار نوع موتور برای انتخاب دارید.
موتور نصب شده متوسط
همانطور که از نامش پیداست، یک موتور سیکلت با نصب متوسط در وسط قاب دوچرخه، بین پدال ها نصب شده است. این یک مرکز ثقل پایین و حس یک دوچرخه سنتی را فراهم می کند. موقعیت موتور به این معنی است که وزن آن چندان قابل توجه نیست. محل مرکزی آن دور از چرخها همچنین به این معنی است که تعمیر لاستیکها آسانتر خواهد بود - انواع دیگر موتورها با تعویض لاستیکها تداخل دارند. همچنین به سیستم سرعت دوچرخه متصل شده است که در صورت استفاده از کمک پدال، با یک بار شارژ، رانندگی طولانی تر و کارآمدتری را به همراه دارد. اما در حالی که توزیع وزن عالی آن باعث می شود دوچرخه وسط نصب شده بهترین انتخاب برای دوچرخه سواران جاده باشد، این نوع دارای معایبی است. از یک طرف، گران تر است (معمولاً 275 تا 400 دلار). موقعیت پایین نصب آن نیز خطر برخورد با موانع را افزایش می دهد، که می تواند برای سوارانی که می خواهند دوچرخه های خود را از جاده خارج کنند، مشکلاتی ایجاد کند.
موتور نصب شده جانبی
این نوع موتور معمولاً به چرخ چپ دوچرخه (در طرف مقابل دنده ها) پیچ می شود. این یک تنظیم ساده است که در آن موتور با استفاده از یک مدار ثانویه چرخ عقب را به حرکت در می آورد. این ارزان ترین گزینه برای یک موتور است (حدود 86 دلار تا 165 دلار) و اگرچه به سریع ترین موتور الکتریکی منجر نمی شود، اما این کار را انجام می دهد. اگر می خواهید هزینه ها را کاهش دهید، این دوچرخه برای شما مناسب است.
موتور با توپی چرخ عقب
این موتورها در توپی چرخ عقب یکپارچه شده اند. نصب پیچیده تر خواهد بود زیرا برای جدا کردن چرخ و وصل کردن موتور باید کاست دنده را بردارید. با در نظر گرفتن این موضوع، کیفیت کلی سواری به طور کلی با موتور توپی چرخ عقب بهتر از موتور توپی چرخ جلو است. خطر مشکلات کشش در موتور توپی چرخ جلو وجود دارد. موتورهای هاب نیز بدون جاروبک هستند، بنابراین معمولاً عملکرد بهتری نسبت به موتورهای براش دار دارند (موتورهای کناری معمولی هستند). موتورهای توپی چرخ عقب نیز از نظر زیبایی شناختی کمی زیباتر هستند، زیرا از گیربکس پنهان هستند. محدوده قیمت توپی چرخهای عقب بین موتورهای نصبشده جانبی و موتورهای نصبشده در وسط است (از 183 تا 240 دلار).
موتور با توپی چرخ جلو
این تنظیم مشابه توپی چرخ عقب است، اما موتور در توپی چرخ جلو یکپارچه شده است. آنها نسبت به موتورهای هاب چرخ عقب تعمیرات آسان تری را امکان پذیر می کنند، زیرا در هنگام تعمیرات لازم نیست نگران جابجایی زنجیر از جاده باشید. این موتورها معمولاً بدون جاروبک هستند. مانند موتورهای توپی چرخ عقب، موتورهای توپی چرخ جلو بین 183 تا 240 دلار قیمت دارند.
L-faster AliExpress منبع خوبی از کیت های دوچرخه برقی (بدون باتری) است و Battery Clearing House معاملات بسیار خوبی در مورد کیت های هاب چرخ دارد، زیرا آنها آنها را از دوچرخه هایی که قبلاً به صورت تجاری استفاده می شدند تأمین می کند. همچنین، در بررسی کیت های آمازون و Aliexpress تردید نکنید، زیرا معمولاً قیمت های مناسبی برای کیت ها از این دو منبع وجود دارد.
نحوه انتخاب باتری برای تبدیل دوچرخه الکترونیکی خود
امروزه با گسترش اسکوترهای برقی، دوچرخه های برقی، اسکیت بردهای برقی و سایر وسایل نقلیه الکتریکی، باتری ها به راحتی در دسترس هستند. گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد، اما باتری های لیتیوم یون بهترین انتخاب برای تبدیل دوچرخه های الکترونیکی هستند. ساده ترین راه برای به دست آوردن مقداری، استفاده از ماژول های باتری است که برای استفاده با یکی از وسایل حمل و نقل الکتریکی که قبلا ذکر شد طراحی شده اند. برخی از خرده فروشان حتی باتری های دست دومی را می فروشند که در شرایط عالی هستند.
[Related: One tell-tale sign it’s time to replace your laptop battery]
از آنجایی که موتورها معمولاً ولتاژهای 24، 36 یا 48 ولت دارند، به باتری با ولتاژ مناسب نیاز دارید. هنگام خرید باتری، این امکان را دارید که با این ولتاژ بیش از یک عدد دریافت کنید و می توانید چندین ماژول را با ولتاژ مورد نیاز وصل کنید تا ظرفیت باتری خود افزایش یابد.
اگرچه امکان مونتاژ یک بسته باتری از 18650 باتری لیتیوم یون جداگانه وجود دارد، اما این امر پیچیده است و به جوشکاری نقطه ای و خرید یک سیستم مدیریت باتری نیاز دارد. خرید یک بسته از پیش مونتاژ شده از وب سایت هایی مانند AliExpress یا Battery Hookup بسیار ساده تر است. با این حال، اگر مهارت دارید و برای چالش آماده هستید، EBikeSchool.com یک آموزش عالی در مورد نحوه ساخت بسته باتری خود در صورتی که علاقه مند به انجام آن از ابتدا هستید، دارد.
به یاد داشته باشید: شما همچنین به یک شارژر همراه با باتری های خود نیاز دارید. برای تعیین ولتاژ شارژر مورد نیاز خود می توانید از معادله زیر استفاده کنید:
Number of batteries in a parallel group x 4.2 volts = charger voltage
این بدان معناست که برای یک باتری 24 ولتی که از گروه های موازی از هفت سلول 3.7 ولتی 18650 لیتیوم یونی استفاده می کند، به یک شارژر 29.4 ولتی نیاز دارید. برای یک باتری 36 ولتی که از گروه های موازی 10 سلولی استفاده می کند، به یک شارژر 42 ولتی نیاز دارید. در نهایت، برای یک باتری 48 ولتی که از گروه های 13 سلولی 18650 موازی استفاده می کند، به یک شارژر 54.6 ولتی نیاز دارید.
می توانید شارژر را از سایت هایی مانند آمازون یا AliExpress خریداری کنید. این پستها را برای رایجترین پیکربندیهای باتری بررسی کنید:
همچنین باید در نظر بگیرید که میخواهید باتری را روی دوچرخه برقی خود کجا نصب کنید. این گزینه ها هستند:
- صندوق عقب: اگر دوچرخه شما هنوز یکی ندارد، می توانید یکی را نصب کنید و باتری های خود را در آنجا نصب کنید. با این حال، این می تواند تأثیر منفی بر هندلینگ دوچرخه شما بگذارد، به خصوص اگر موتور در عقب نصب شده باشد - وزن اضافی باتری ها مرکز ثقل دوچرخه را بیشتر به سمت عقب منتقل می کند.
- نصب مثلثی: برای دوچرخه های دم سفت، یک فضای مثلثی نسبتا بزرگ بین لوله های قاب دوچرخه وجود دارد. می توانید یک کیف با قاب مثلثی بخرید که باتری ها را در آن قرار دهید و در این قسمت آویزان کنید. اگر می خواهید یک مرکز معقول از تعادل را حفظ کنید، این مکان گزینه خوبی است.
- نصب بالای لوله: این یکی دیگر از گزینههایی است که میتوانید بیش از حد مرکز تعادل دوچرخه خود را خنثی نکنید. کیسه هایی در دسترس هستند که می توانید آنها را به لوله بالایی دوچرخه خود نصب کنید. به راحتی می توانید باتری های خود را در یکی از این کیسه ها نگهداری کنید.
دوچرخهای که ایجاد میکنید تعیین میکند تا کجا پیش خواهید رفت
عوامل متعددی وجود دارد که برد دوچرخه الکترونیکی را تعیین می کند. ظرفیت باتری قطعا مهم است، اما سرعت، زمین، وزن و نوع لاستیک شما نیز مهم است.
این عوامل به طور طبیعی بین مالکان و موتورسیکلت های مختلف متفاوت است. از آنجایی که ما در اینجا در مورد یک پروژه DIY صحبت می کنیم، دشوار است که بگوییم محدوده دقیق آن چقدر خواهد بود. اما اگر باتری با ظرفیت بیش از 300 وات دریافت کنید، باید بردی در حدود 15 مایل (24 کیلومتر) داشته باشید. هر مایل (1.6 کیلومتر) باید حدود 20 وات مصرف کند.
با در نظر گرفتن این دانش، شما در شرف ایجاد یک دوچرخه الکترونیکی DIY هستید که شما را به روشی پایدار و لذت بخش به جایی که نیاز دارید می برد. مونتاژ آن فقط آغاز کار است.
[ad_2]