از پیستون موتور خودرو خود چه می دانید؟

اصلی اعتنا به وضعیتی که امروز در بحث واردات و نرخ ارز و تحریم داریم، حقیقتا چنانچه همین توانمندی در شرکت پیستو

توسط PATRIS-MUSIC در 16 دی 1400
اصلی اعتنا به وضعیتی که امروز در بحث واردات و نرخ ارز و تحریم داریم، حقیقتا چنانچه همین توانمندی در شرکت پیستون کشور‌ایران نبود، بی تردید امروز کلیدی یک چالش جدی در زمینه تامین پیستون خودروهایی که دارا هستند در مملکت تردد میکنند، روبرو بودیم. علاوه بر نیاز خویش محصولاتی که ما تیم می‌کنیم و به دست مشتریهایمان میرسانیم، بخش اعظمی از موسسات دیگری که در زمینه تولید پیستون کار دارند، تامین گژنپینشان بهعهده شرکت پیستون کشور‌ایران است. انژکتورشورهای مایع به جهت ارتقا اکتان سوخت طراحی نشدهاند و راهحلی به جهت این مشکل نیستند، اما محصولاتی در بازار میباشند که علاوه بر شستشوی انژکتور، عدد اکتان بنزین را بالا می برند و در نتیجه به کمتر ناک یا این که انفجارهای نامنظم خطرناک یاری میکنند. در موتورهای توربوشارژر، هوا بهصورت فشرده وارد موتور می‌شود و خطر فقیر بودن ادغام سوخت و هوا، ارتقاء مییابد. نکته مهم: ماشین های مجهز به توربوشارژر در معرض خطر پدیده ناک یا انفجارهای نامنظم و کنترل نشده میباشند که آسیبهای جدی به موتور وارد میکنند. قبل از این که وارد جزئیات شویم، باید گفت که هیچ طرز مطمئنی برای آگاه شدن از موقعیت دقیق سلامت انژکتورها وجود ندارد، جز این‌که بهصورت دستی نازلهای سوخت پاش تحلیل شوند و مهم یاری دستگاههای مخصوص، آزمایشهای جریان سوخت شکل گیرد. موتور به جهت احتراق مناسب و قدرتمند نیاز به سوخت به اندازه دارد. پیستون ممکن است دچار نواقص و ایراداتی شوند که هر یک عوارض خاص خویش را دارد. اصلی ارتقاء تعداد همین قطعه، ترازو بلوک سیلندر نیز افزایش می یابد؛ میل لنگ نیز مهم دقت به تعداد سیلندرهای خودرو، قابلیت و امکان پذیرش شاتون را خواهد داشت. اصلی توجه به مطالب گفته شده برخی از طراحان معتقدند که اگر طرف شکافدار پیستون در سمت فشاری سیلندر قرار گیرد به علّت وضعیت ارتجاعی پیستون، حرکت سوای ضربه تر و انطباق پیستون اهمیت سیلندر بهتر خواهد بود. گروه صنعتی هفت دارای بیش از 30 سال سابقه فعالیت، قدیمی ترین تولیدکننده تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب می باشد که در گروه فعالیت های خود، ساخت و ساخت پمپ تزریق مواد شیمیایی را قرار دیتا است. روغن از این نازلها به فضایی که داخل تاج پیستون قرار دارد فرستاده می شود و پیستون را خنک می کند. شیارهای محل قرار گرفتن رینگها در نصیب بالای پیستون میباشند در هر پیستون به طور معمول 3تا 5 شیار رینگ وجود دارد. و از آنجاکه در هر موتور چند انژکتور وجود دارااست که می بایست سوخت را بهصورت یکنواخت بپاشند، تنها یک انژکتور آلوده میتواند در کارایی پیستون یاماها ۴۰۰ موتور تأثیر بگذارد. درحالیکه پیشرانههای احتراق داخلی همگانی قسمتی از انرژی تولیدی خود را صرف پمپاژ ترکیب سوخت و هوا به باطن و تخلیه گازهای خروجی به خارج میکنند.از گزاره مزایای پیشرانه OPE می توان به آلایندگی ناچیز (به خوبی سیستم احتراقی GCI) و ساخت سادهتر و ارزانتر پیشرانه نسبت به نمونههای ساده اشاره کرد؛ چون سرسیلندر و گروه سوپاپها در همین طرح حذف میشوند و دیگر نیازی به آنها نیست.حذف سرسیلندر علتی می باشد که سبب کاهش مساحت سطح نسبت به حجم پیشرانه و کمتر تلفات حرارتی میشود، در نتیجه انرژی بیشتری از احتراق به انرژی مکانیکی تبدیل می‌گردد (بازده حرارتی بالا). پاشش سوخت بهصورت نامساوی در میان سیلندرها منجر میشود که بدور موتور خیلی تحت بیاید و حالت واماندگی صورت دهد. ادغام سوخت و هوای فقیر (هوای زیاد و بنزین کم) در سیلندرها منجر به احتراق ناقص میشود. افت راندمان احتراق باعث به سوختن ناقص و ناهماهنگ سوخت و ارتقا ساخت آلایندهها میشود. فیلتر هوا در عمده موتور های احتراق باطن محیط محل ورود هوا واقع شده میباشد ، که در بالای موتور کارگزاری میشود. این مسئله بهخصوص در خودروهایی که در سیکلهای کوتاهمدت حرکت میکنند، اکثر حادثه میافتد (مانند پیمودن مسافتهای کوتاه در شهر) چون پر‌نور و خاموش کردن مکرر موتور، گرفتگی انژکتورها را افزایش میدهد. در صورت بالا فشار ناشی از احتراق سبب می شود که پیستون در هم اکنون حرکت به سمت بالا وقتی به نقطه مرگ بالایی نزدیک می شود اندکی به طرف راست کج شود.در سرانجام سر پایینی سطح فشار گیر کلیدی با جداره سیلندر تماس پیدا می کند.پس از آنکه پیستون از نقطه مرگ بالایی گذشت،صاف می شود.در همین زمان مرحله فشار گیر کلیدی به طور تام اهمیت جداره سیلندر تماس پیدا می کند.این تماس نوعی کار روبشی هست که زدن پیستون را به حد اقل می رساند.در سرانجام این عمل موتور آهسته خیس کار می نماید و تداوم پیستون ارتقا پیدا می کند.زدن پیستون معمولا صرفا در موتور های کهنه ای مشاهده می شود که جدار سیلندر های آن ها ساییده شده و دامنه پیستون آنان ساییده و یا شکسته پیستون پمپ باد فندکی شده است. رینگ ها همگی از آلیاژ مناسب تولید شده اند و تمامی متاع کارخانجات معتبر و برند دارای می باشند. حدی مشخص را نیروی فنرهای مسدود کننده دریچه ها معین می کند. سطح بالایی بعضی از آن ها به رخ صاف و مسطح، برخی به رخ گنبدی و برخی هم به رخ مقعر است. وقتی راندمان احتراق افت کند، اکثر زمان ها بدون چاره میشوید بیشتر گاز بدهید و سوخت بیشتری مصرف کنید تا مرحله عملکرد دلخواه شما حاصل شود. برای کسانی که هر جور نگرانی در گزینه دقیقا کجا و همچنین هدایت در آیتم چگونگی به کارگیری از پیستون 125 ، شما احتمال دارد می توانید کلیدی ما در صفحه وب تماس بگیرید.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن