تبلیغات اینستاگرام فرصتی برای نوآوری در بازاریابی2024-10-18
نقش رسانههای اجتماعی در برندسازی و توسعه شهری ایمنا
اینستاگرام مارکتینگ به استفاده از پلتفرم اینستاگرام برای تبلیغ محصولات، خدمات یا برندها گفته میشود. این فرایند شامل ایجاد محتوای جذاب، تعامل با مخاطبان، استفاده از ابزارهای تبلیغاتی و تحلیل نتایج بهمنظور جذب مشتریان بیشتر و افزایش فروش است. به طور کلی، استفاده هوشمندانه از ویژگیها و ابزارهای اینستاگرام، تولید محتوای جذاب و هدفمند، تعامل با مخاطبان و استفاده از تبلیغات میتواند به موفقیتتان در اینستاگرام مارکتینگ کمک کند.
این تبلیغات شامل پستهای تبلیغاتی در فید (Feed Ads), استوریهای تبلیغاتی (Story Ads), ویدیوهای تبلیغاتی در Reels و تبلیغات اکسپلور (Explore Ads) هستند. هر یک از این گزینهها بر اساس اهداف بازاریابی مانند افزایش آگاهی از برند, جذب فالوور, افزایش فروش یا تعامل بیشتر انتخاب میشوند. در ایران, به دلیل رفتار کاربرانی که به استوری و ویدیوهای کوتاه علاقه زیادی دارند, استفاده از تبلیغات استوری و Reels بازدهی بالایی دارد. اشتباهات رایج در اینستاگرام مارکتینگ ممکن است مانع دستیابی شما به نتایج مطلوب شود. با داشتن برنامهریزی مشخص، تعامل موثر با مخاطبان، تولید محتوای باکیفیت، توجه به آموزش اینستاگرام مارکتینگ و تحلیل منظم عملکرد میتوانید این اشتباهات را کاهش دهید و به استراتژی موفق در اینستاگرام دست یابید.
با اضافه شدن استوریهای اینستاگرام، کسب و کارها قالب دیگری پیدا کردند تا بتوانند خود را به بازار عرضه کنند. بعد از آن IGTV، امکان ارسال فیلمهای عمودی طولانی را فراهم کرد و کسب و کارها از آن برای ویدیو مارکتینگهای طولانیتر و گاهی استوری تلینگ، استفاده کردند. یکی از زیبایی های اینستاگرام این است که قابلیت های تبلیغات را دار اما فارغ از این امکان در اینستاگرام، میتوانید فالوورهای خود را به صورت ارگانیک بسازید. این امکان اجازه میدهد تا یک رابطه بسیار طبیعی بین برند شما و دنبال کنندگان شما از ابتدا اتفاق بیفتد، در مقابل ارتباط اجباری با تبلیغات پولی. رقابت شما میتواند یکی از بهترین منابع اطلاعاتی شما در مورد آنچه در اینستاگرام کار میکند و کار نمی کند باشد.
منظور از پستهای انگیزشی، همانهایی است که ویژگیهای بصری بسیار سادهای دارند اما حاوی متنی انگیزشی هستند. این پستها کاربران شما را تشویق و ارزشهای برند شما را نمایان میکنند. سعی کنید چنین پستهایی را خیلی کم منتشر کنید، چون ممکن است مخاطبان بعد از مدتی از آن زده شوند.
- هر کدام از این اهداف، معیارهای خاص خود را دارند؛ بنابراین محتوایی که باید برای رسیدن به هر کدام از این اهداف تولید شود نیز متفاوت است.
- این روش برای جلب توجه مخاطبان محلی و منطقهای بسیار مؤثر است، چرا که به طور مستقیم با جامعه هدف ارتباط برقرار میکند. {
- با یادگیری آموزش تبلیغ در اینستاگرام و استفاده از محتوای بصری جذاب و استراتژی های هدفمند، به بهترین شکل ممکن با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. |}
- بسیاری از فروشگاههای آنلاین کوچک نیز با یک استراتژی درست توانستهاند فروش خود را دهها برابر افزایش دهند. {
- این دیده شدن گسترده، نه تنها تصویر مثبتی از برند میسازد بلکه در طول زمان به افزایش وفاداری مشتریان نیز کمک میکند. |}{
- در سال 2017 شرکت Webdam عنوان کرد شبکه های اجتماعی مبتنی بر چند رسانه ای رشدی بسیار سریعتر نسبت به شبکه های اجتماعی مبتنی بر متن دارند. |}
ایجاد ارتباط معنادار با دنبالکنندگان و پاسخگویی به نظرات و پیامهای آنها میتواند به ساخت یک جامعه وفادار منجر شود. به اشتراکگذاری محتوای باکیفیت، برگزاری مسابقات و لایوها (Live Sessions)، و ارائه پیشنهادات ویژه تنها بخشی از روشهایی هستند که میتوانند این تعامل را تقویت کنند. به یاد داشته باشید که ایجاد این جامعه نیاز به صبر و پشتکار دارد و باید به صورت مداوم و با دقت انجام شود.
بخش مربوط به بایو (یا به تلفظ اشتباه بیو) یا همان بیوگرافی یا توضیحات صفحه اینستاگرام، یکی دیگر از بخشهای اصلی پروفایل شما است. هنر شما باید در این باشد که بهسادهترین شکل کاری که قرار است انجام دهید و چیزی که قرار است ارائه دهید را شرح دهید. اگر هنوز ایدهای برای فعالیت ندارید، پیشنهاد میکنم مقاله ۷ راه پیدا کردن ایده کسب و کار اینترنتی را مطالعه کنید. همچنین اگر در انتخاب نام بهمشکل خوردهاید، مقاله پیدا کردن اسم کسب و کار میتواند بهشما کمک کند. حالا اون برنامه و اون مسیری که میخواید برای رسیدن به اهداف کسب و کار طی کنید میشه استراتژی. اینستاگرام (Instagram) یکی از محبوبترین رسانههای اجتماعی در جهان است.
با استفاده از این امکانات میتوانید موفقیت در کمپینهای بازاریابی خود را تضمین کنید. برای موفقیت در بازاریابی اینستاگرام، در مورد نحوه فعالیت رقبای خود تحقیق کنید. باید بفهمید که آنها چه کسانی هستند، چه نوع محتوایی پست میکنند، چگونه با مخاطبان خود، سایر برندها یا اینفلوئنسرها تعامل دارند. همچنین میتوانید هشتگهای مربوط به رقبای خود را بررسی کنید تا از میزان محبوبیت آنها مطلع شوید. علاوه بر این، به شما امکان دسترسی به دادههای مربوط به تجزیه و تحلیل کسب و کارتان در اینستاگرام را خواهد داد.
این رویکردها نهتنها برندسازی شهری را تقویت میکند بلکه موجب رشد اقتصادی پایدار نیز شدهاند. به بیانی سادهتر، تبلیغات بخشی از دنیای بازاریابی را تشکیل میدهد که از طریق بسترهای مختلف بازاریابی همچون، ایمیل مارکتینگ، سوشال مدیا مارکتینگ، سئو، تبلیغات محیطی و… دیده میشود. شنیدن عبارت «مزمز، مزههای بدون مرز» با صدای گاز زدن چیپس در میان پخش برنامههای رادیویی، یک نمونه تبلیغات در این بستر است. تبلیغات رادیویی بهعنوان یکی از تبلیغات سنتی از سال ۱۹۲۰، همزمان با آغاز رادیوی تجاری متولد شد و محبوبیت زیادی پیدا کرد.
برندسازی شهری از طریق رسانه بهویژه پلتفرمهای اجتماعی، میتواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی شهرها ایفا کند. تبلیغات و استفاده از افراد مشهور و تأثیرگذار در فضای مجازی میتواند در شناساندن برند شهر بسیار مؤثر باشد. سرمایهگذاری و توسعه زیرساختهای اینترنتی نیز میتواند به ارتقای برند شهر کمک کند. ایجاد هویت و تصویر به یادماندنی از شهر، توجه به هویت و ارزشهای منحصربهفرد آن و توجه به صنعت گردشگری از عوامل مهم در برندسازی شهری است. پلتفرمهای رسانههای اجتماعی دارای پایگاههای کاربری وسیعی هستند که به شهرها اجازه میدهد تا به مخاطبان متنوع در میان گروههای جمعیتی مختلف دسترسی پیدا کنند.
تا اینجا در خصوص برخی از اصول تکنیکی بازاریابی در اینستاگرام صحبت کردیم اما نکته بسیار مهمی که به همان اندازه اهمیت دارد این است که محتواهای ارسالی با تصویر برند شما همخوانی داشته باشد. بازاریابی در اینستاگرام یکی از موضوعاتی است که مورد توجه بسیاری از کسب وکارها قرار گرفته است و سهم بسزایی در رونق کسب و کارهای مختلف را دارا می باشد. در صورتی که بتوانید یک برنامه ریزی صحیح در خصوص بازاریابی در اینستاگرام و تبلیغ محصولات خود انجام دهید می توانید درآمد خوبی را از این راه کسب کنید.
ابتکاراتی همچون برگزاری مسابقات برای تولید محتوای بصری مرتبط با سایتهای میراث محلی به جذابیت جامعه کمک و گردشگری را ترویج میکند. تبلیغات یکی از مهمترین ابزارها برای توسعه برند است که به تقویت تصویر مثبت، برقراری ارتباط مؤثر با مشتریان و رشد کسبوکار کمک میکند. از طریق تبلیغات، برند میتواند پیامها و ارزشهای خود را به مخاطب هدف منتقل کند و در ذهن آنها جایگاهی ماندگار بسازد. با استفاده از استراتژیهای تبلیغاتی مناسب، یک کسبوکار میتواند برند خود را در لحظهای که بیشترین تأثیر را دارد، در ذهن مصرفکنندگان برجسته کند. این دیده شدن گسترده، نه تنها تصویر مثبتی از برند میسازد بلکه در طول زمان به افزایش وفاداری مشتریان نیز کمک میکند.
ما میخواهیم در بازاریابی اینستاگرام از طریق این شبکه اجتماعی به فروش و برندسازی برسیم. رسانههای اجتماعی نقش حیاتی در افزایش دیدهشدن و جذابیت شهرها دارند و به آنها کمک میکنند تا ویژگیهای منحصربهفرد خود را معرفی کنند و به شهرت برسند. تبلیغات حرفهای، تخصصی است که به دانش گستردهای نیاز دارد؛ همچنین برای طراحی و اجرای اصولی آن به خلاقیت و تجربه بالایی نیاز است. از طرف دیگر این کار جزئیات بسیاری دارد که هر آژانس تبلیغاتی از عهده هماهنگی آن برنمیآید. دنیای تبلیغات و برندینگ همواره در حال تغییر است؛ به همین دلیل بسیاری از کسبوکارها برای حضور موثر و مداوم در این فضا، موظف هستند سوار بر موج جدیدترین ترندهای تبلیغاتی شوند. با این اوصاف اگر میخواهید از قافله عقب نمانید و در سال 2025 از رقبایتان پیشی بگیرید، توصیه میکنیم از ترفندهای زیر برای داشتن تبلیغات موثر در سال جاری استفاده کنید.
پلتفرم تبلیغات جریان با اجرای هزاران کمپین موفق میتواند به شما در گرفتن نتایج بهتر کمک کند و گزارش کامل و جامعی را در اختیار شما قرار دهد. با رعایت این نکات و اجرای دقیق آنها، میتوانید بهمرورزمان در اینستاگرام حضور قویتری داشته باشید و کسبوکار خود را به سطح بالاتری ببرید. استوریهای اینستاگرام یکی دیگر از مباحث مهم در بازاریابی اینستاگرام است. بر اساس تحقیقات Sprout Social پستهای اینستاگرامی که در روزهای چهارشنبه ساعت ۱۱ صبح و جمعه بین ۱۰ تا ۱۱ صبح منتشر شدهاند، بیشترین میزان Engagement Rate یا نرخ درگیرکنندگی را داشتهاند.
به عنوان مثال، میتوانید عملکرد خود را در زمان واقعی ردیابی کنید، درباره رفتار فالوورهای خود اطلاعات بیشتری کسب کنید. همچنین میتوانید با ساخت یک بیوگرافی کامل اطلاعاتی درباره برند خود در قسمت bio اضافه کنید، در این قسمت توضیحی 150 کاراکتری از کسبوکار خود بنویسید و بر علت متمایز بودن آن تمرکز کنید. اگر تا به حال به فکر ایجاد پیج اینستاگرام برای کسب و کار خود نبوده اید، بهتر است سریعا دست به کار شوید. اگر فروشگاه دارید و اگر میخواهید مردم محصولات بهتر برند شما را بشناسند، باید تبلیغ در اینستاگرام را شروع کنید.
(لازم به ذکر است که این آمار مربوط به آمار جهانی استفاده از اینستاگرام است و محدود به کشور خاصی نیست) اگر در این خصوص نیاز به اطلاعات بیشتر دارید حتما مقالهی نرخ تعامل را در سایت مطالعه کنید. بسته به فالوورهای شما، موقیت مکانی شما و مواردی از این دست، بهترین زمان انتشار متفاوت است. حتی در منابع مختلف هم بهترین زمان، ساعات و روزهای مختلفی عنوان شده است.
انواع محتواهایی که میتوانید در اینستاگرام پست کنید چیست؟
عواملی مثل سن، موقعیت مکانی، جنسیت، درآمد، علاقمندیها، انگیزهها و نقاط درد افراد را فراموش نکنید و حتماً در استراتژیتان داشته باشید. کسب و کارهای بسیاری در اینستاگرام فعالیت میکنند که خودتان هم احتمالاً چندتای آن را میشناسید. هرروز بر تعداد کسب و کارهایی که در اینستاگرام فعالیت خود را شروع میکنند هم افزوده میشود.
معرفی محصولات از طریق پستهای آموزشی
برگزاری مسابقات و رویدادهای موضوعی در اینستاگرام میتواند به شما کمک کند تا روابط با مخاطبان خود را تقویت کنید و مخاطبان جدید بیشتری جذب کنید. یک عکس پروفایل آپلود کرده و تمام اطلاعات ضروری پروفایل را وارد کنید - نام تجاری، بیوگرافی، لینک پروفایل، دکمه CTA و غیره. نوریه رضویثانی دانشآموخته IT است و به نوشتن در مورد بازاریابی دیجیتال و دنیای شبکههای اجتماعی علاقه دارد. برای اینکه مخاطبین خود را بهتر جذب محتوای خود کنید، بهتر است فقط برروی یک سوژه متمرکز شوید. برای ابتدای کار اصلاً نباید نگران خرید دوربین عکاسی با کیفیت بالا یا استخدام عکاس برای عکاسی محصولاتتان باشید؛ خودتان هم میتوانید با کمک تلفن هوشمندتان این کار را انجام دهید. یا شاید فقط میخواهید آگاهی از برند خود را افزایش دهید و فقط محتوایی تولید میکنید که بیشتر دیده شوید.
اینستاگرام اجازۀ درج بیش از یک لینک را در بیو اینستاگرامی به شما نخواهد داد؛ اما شما میتوانید با کمک ابزارهای رایگانی مثل بهلینک، بیش از یک لینک را در بیوی خود درج کنید. خلاقیت به خرج دهید و بهترینتان را در تصاویری که منتشر میکنید نشان دهید. اگر ایدهای به ذهنتان رسید که به مفهوم و سبک برند شما نزدیک است، آن را در گوشهای یادداشت کنید تا یادتان نرود. درج لینک در استوری اینستاگرام هم یادتان باشد؛ البته برای درج لینک در استوری باید حتماً بالای ده هزار فالوور داشته باشید. در نهایت سعی کنید استوریهایی که در آن لینک قرار دادید را در بخش هایلایت استوری اینستاگرام قرار دهید تا فالوورهای شما هر زمان که خواستند به آن دسترسی داشته باشند.
این دسترسی گسترده برای جذب گردشگران، سرمایهگذاران و ساکنان جدید ضروری است. تجربیات مثبتی که در رسانههای اجتماعی به اشتراک گذاشته میشوند، منجر به افزایش علاقه به یک شهر میشود، زیرا بازدیدکنندگان بالقوه تحت تأثیر توصیههای همسالان قرار میگیرند. رسانههای اجتماعی تعامل بین دولتهای شهری و شهروندان را تقویت میکنند و ارتباطات و بازخورد بهتری را فراهم میآورند. اینگونه مشارکتها به شهرها کمک میکند تا نیازها و ترجیحات شهروندان را درک کنند و برنامهریزی شهری و خدمات خود را بهگونهای مسئولانهتر انجام دهند. کانون ایران نوین بهعنوان بهترین شرکت تبلیغاتی ایران، صفر تا صد تبلیغات آفلاین و آنلاین را برای کسبوکارها اجرا میکند.
درست است که تصویر بخش مهم کار را انجام میدهد، اما نوشتن توضیحات خوب برای تصویر خوب باعث ایجاد رابطه بهتری با کاربران میشود که نباید از دستش داد. از طرفی میشود توجه آنها را بیش از پیش جلب کرد و از آنها برای شرکت در بحثها پیرامون تصویرتان استفاده کرد. اگر محتوای پیج شما مخاطب را جذب نکند، اگر حتی به بزرگترین پیجها و تاثیرگذارترین افراد در اینستاگرام هم برایتان تبلیغ کنند، مخاطب جذب پیج شما نخواهد شد.
آژانس تبلیغات نکسوس با تیمی متخصص در طراحی گرافیک, تولید محتوا و کپیرایتینگ, به خلق محتوای خلاقانهای میپردازد که نه تنها توجه مخاطب را جلب میکند, بلکه او را به تعامل و اقدام ترغیب میکند. استفاده استراتژیک آمستردام از ویدئوهای بصری و به اشتراک گذاشتن آنها در رسانههای اجتماعی کمک میکند تا با مخاطبان متنوعی ارتباط برقرار کند و تصویر جهانی خود را بهعنوان یک شهر نوآور و پرجنبوجوش ارتقا دهد. برندسازی شهری میتواند ابزاری کارآمد برای انتقال ارزشها و نقاط قوت یک شهر به مردم باشد و آمستردام توانسته است از این طریق یک برند متمایز ایجاد کند و به مکانی مهم برای تعاملات اجتماعی و فرهنگی تبدیل شود.
موفقیت در تبلیغات اینستاگرام نیازمند ترکیبی از خلاقیت، تحلیل داده ها و آزمون و خطا است. با پیگیری این رویکرد و نکات آموزش تبلیغ در اینستاگرام، به نتایج مطلوبی دست یابید و بازدهی سرمایه گذاری خود را افزایش دهید. با رعایت این نکات و استراتژی های آموزش تبلیغ در اینستاگرام، تبلیغات خود را در اینستاگرام به شکلی موثرتری انجام دهید و به نتایج مطلوب دست یابید. استفاده هوشمندانه از هشتگ ها به شما کمک می کند تا برند خود را به شکلی گسترده تر و موثرتر معرفی کنید. برای انتخاب صحیح طیف مخاطب مورد نظرتان، اطمینان حاصل کنید که با دقت و بدون عجله عمل کرده اید. در مورد کسانی که به عنوان مشتری هدف در نظر دارید، به دقت فکر کرده تا بر اساس آن، کمپین تبلیغاتی خاصی طراحی شود.
در این مقاله، به بررسی استراتژیهای موفق تبلیغات در اینستاگرام خواهیم پرداخت که به شما کمک میکند تا از این پلتفرم نهایت بهره را ببرید. همکاری با اینفلوئنسرها یکی دیگر از راههای موثر تبلیغاتی در اینستاگرام است. اینفلوئنسرها افرادی هستند که تأثیر زیادی بر روی مخاطبان خود دارند و معمولاً در زمینههای خاصی مانند مد، زیبایی، فناوری، سفر و آشپزی شناختهشده هستند. برندها میتوانند از اینفلوئنسرها برای معرفی محصولات خود استفاده کنند. اگر میخواهید یک بیو اینستاگرام بسازید که فالوورهای بیشتری جذب کند، باید روی ابزار لینک در bio سرمایهگذاری کنید. در واقع Shor.by به شما امکان میدهد به صفحات و محتوای بیشتری لینک دهید و از یک لینک بیو اینستاگرام خود نهایت استفاده را ببرید.
افراد زیادی (از جمله من) با استفاده از هشتگهای اینستاگرام به دنبال تصاویر مورد نظر خود میگردند. من خودم بخش زیادی از ایران را با اینستاگرام دور زدم و اعتراف میکنم اگر هشتگ ها نبودند به هیچعنوان نمیتوانستم با مکانهای زیبا اما دور افتاده ایران آشنا شوم. حال فرض کنید افراد زیادی با استفاده از این هشتگها به دنبال محصولات یا تصاویری که شما پست میکنید هستند. پس بهتر است برروی استفاده از هشتگهای مختلف فکر کنید و ببینید که چه هشتگهایی میتواند برای شما مفید باشد و کاربران ممکن است چه چیزهایی جستوجو کنند. خریداران گفتهاند که شبکههای اجتماعی تاثیر بهسزایی در تصمیم آنها برای خرید داشتهاند و در وهله اول، آن چیزهایی که دوستانشان به اشتراک گذاشتهاند آنها را جذب کرده است. محتواهای دیداری باید محصول شما را نشان دهند و به صورت مستقیم در مورد خوبی آن شعار ندهند.
{۳. استفاده از ویژگیهای تعاملگرا
|}علاوه بر این، افزایش تعداد افرادی که پست شما را مشاهده می کنند، به کاهش هزینه تبلیغات کلیکی در اینستاگرام کمک کرده. وقتی تبلیغات شما به مخاطبان مناسب نمایش داده می شود، نرخ تعامل و بازدیدکننده ها افزایش می یابد و این به نوبه خود هزینه های شما را کاهش می دهد. تبلیغات ویدیویی یکی از قدرتمندترین روش ها برای جذب مخاطبان در اینستاگرام است. مردم به طور طبیعی به تماشای ویدیوها علاقه دارند، مخصوصا اگر این ویدیوها کوتاه باشند. اگر به دنبال بهترین راه برای جلب توجه و درگیر کردن ذهن مخاطب با آگهی خود هستید، تبلیغات ویدیویی گزینه ای می باشد.
برای اینکه چنین اتفاقی نیفتد، ظاهر پستها و صفحۀ اینستاگرامتان را یکدست نگه دارید. بعد از اینکه مخاطب هدف خود را تعیین کردید، یک تحلیل رقبا انجام دهید و ببینید که چه مارکترهایی (بازاریابهایی) بهجز شما در این زمینه کاری مرتبط پست منتشر میکنند. اما من متوجه هستم که وقتی کمپین برگزار میکنید، تعداد کامنتها بالا میرود و ممکن است بعضی از آنها را جا بیاندازید.
بنابراین از طریق بازاریابی اثربخش در اینستاگرام، از این پلتفرم به بهترین شکل برای گسترش برندتان استفاده کنید. تنها کافی است که برای هر پستی که میخواهید منتشر کنید، این مقاله را چک کنید و اگر اشتباهی مرتکب شدهاید، بلافاصله آن را برطرف کنید. در هر حال، قسمت «بیو» در اینستاگرام برای شما مثل یک پیام خوش آمد گویی، یک بیزینس کارت، و یکی از اولین عوامل جذب مخاطب در پیج شما است! بیو در واقع فرصتی است که میتوانید از طریق آن تأثیر اولیه بسیار خوبی بر روی مخاطبانتان بگذارید. برقراری ارتباط با مخاطبان بسیار مهم است، بنابراین اطمینان حاصل کنید که پستهای شما به نحوی طراحی میشود که مخاطبان به کامنت گذاشتن تشویق شوند. اطمینان حاصل کنید که آنها پاسخی نیز دریافت میکنند که آنها را به کامنت گذاشتن دوباره تشویق کند.
اگر از طرحهای گرافیکی استفاده میکنید همیشه از همان طرح استفاده کنید بهگونهای که در اولین برخورد، کسی که وارد صفحه شما میشود، با یک صفحه یک دست روبرو شود. خود مشخص کردن هدف برای فعالیت در اینستاگرام هم شامل چند مرحله کوچکتر میتواند باشد. برای مثال اینکه در چه مدت میخواهید به چه نتیجهای برسید؟ میتوانید برای اهداف خود نقاطی را مشخص کنید تا هدف نهاییتان قابل درکتر باشد. برای اینکه بتوانیم بهتر به همه زیر مجموعههای بازاریابی اینستاگرام بپردازیم، موضوعات انتخاب شده برای این مقاله را در قالب ۷ مرحله اصلی دستهبندی کردهایم. تبلیغات همسان و تبلیغات بنری هم از جمله موثرترین انواع تبلیغات دیجیتال هستند. 83 درصد از مشتریان اعلام کردهاند که عکس محصول روی تصمیمگیری آنها برای خرید تاثیر مستقیمی میگذارد.
اکنون که توضیح دادیم چرا باید در اینستاگرام بازاریابی کنید و چگونه یک پروفایل تجاری ایجاد کنید، بیایید به کار ایجاد یک استراتژی اینستاگرام بپردازیم. همچنین میتوانید از کپشن پستهای اینستاگرامیتان برای هدایت افراد به لینک واقع در بیوی اینستاگرامتان که میتواند لندینگ بلاگ یا خرید محصولتان باشد هم استفاده کنید. فقط یادتان باشد که هربار که پستی جدید میگذارید، لینک بیوی خود را هماهنگ با آن کنید.
برای موفقیت در اینستاگرام، تولید محتواهای جذاب و چشمنواز بسیار مهم است. تصاویر با کیفیت بالا و طراحی خلاقانه، اولین چیزی است که توجه کاربران را جلب میکند. عکسهایی با رنگآمیزی جذاب، ترکیببندی چشمنواز یا فضایی خاص، میتوانند لایکها و کامنتهای زیادی را برای شما به ارمغان بیاورند. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی، حتی با گوشیهای هوشمند هم میتوانید عکسهای حرفهای بگیرید. علاوه بر این، اپلیکیشنهای مختلفی برای ویرایش عکسها وجود دارد که به شما کمک میکنند تا عکسهایتان را جذابتر کنید.
استفاده بیش از اندازه از هشتگ، در واقع اتفاقی رایج است که تأثیر منفی بر روی بازاریابی اثربخش در اینستاگرام دارد. در طی تحقیق در مورد مخاطبان و رقبای تان، حتماً باید به خوبی دریافته باشید که چه هشتگهایی در زمینه کاری شما داغترین هستند! برای مثال، اگر شما محصولی را میفروشید که قابل عکس برداری است بهطور طبیعی محصول شما پایه و اساس محتوایتان خواهد بود. هر کدام از این اهداف، معیارهای خاص خود را دارند؛ بنابراین محتوایی که باید برای رسیدن به هر کدام از این اهداف تولید شود نیز متفاوت است.
اگر شما هم جز این دسته کاربران هستید، کمی فکر کنید ببیند روی چه استوریهایی انگشت خود را نگه میدارید تا آن را با دقت مشاهده کنید. البته این مورد بسته به نوع فعالیت و اتفاقات و محتوایی که قصد دارید منتشر کنید میتواند متفاوت باشد. به نقل از همین منبع بهترین زمان انتشار پست اول روز بین ساعت ۸ صبح تا ۹ صبح است. البته این ساعات مربوط به میانیگن بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام در منطقهی زمانی آمریکای شمالی است. طبیعتا توصیه میشود که یک تصویر از لوگو کسب و کارتان را در این بخش قرار دهید. اینستاگرام در اصل یک رسانهی اجتماعی برای اشتراکگذاری تصویر (عکس) است.
همچنین شما میتوانید از طریق کپشنی که مینویسید از کاربرانتان بخواهید که صدای ویدئوی شما را فعال کنند. حالا که تقریباً تمام مقدمات کار برای انتشار پست در اینستاگرام آماده است، بهتر است انواع محتواها و پستهایی که میتوانید در اینستاگرام پست کنید را بشناسید. اگر پستهای غیرمرتبط و ناهماهنگ منتشر کنید، میتواند مخاطبین شما را گمراه کند و در نهایت فالوورهای خود را از دست دهید.
شما میتوانید برروی آن عکس یکبار بزنید و برروی اسم خودتان که ظاهر میشود کلیک کنید و در نهایت آن را Remove کنید. روزانه 95 میلیون پست در سرتاسر اینستاگرام منتشر میشود (منبع)، در نتیجه خیلی طبیعی است که فید اینستاگرام هر روز تغییر کند و بین این همه پست و حساب کاربری، شما به سختی دیده شوید! اما اگر از امکاناتی مثل هشتگ به درستی استفاده کنید، میتوانید بهتر از قبل دیده شوید. در واقع فعلاً در ایران هشتگها خیلی میتوانند به شما کمک کنند تا بهتر دیده شوید. شما میتوانید با استفاده از هشتگهای مناسب و مرتبط با کلمه کلیدیتان، فروش زیادی را به سمت پستهای خود بیاورید. با صرف نظر از اینکه چه نوع محتوایی را بارگذاری میکنید، هر پستی در صفحه پروفایل ایسنتاگرامتان باید به شکل مربعی باشد.
صرف اینکه میخواهید بازارایابی در اینستاگرام انجام دهید، شما ما را به هیچجا نخواهد رساند. و این برنامه -که در ادامه بیشتر به آن میپردازیم- نیازمند یک هدف واضح، شفاف و روشن است. به شما عزیزان که در حال خواندن این مقاله هستید پیشنهاد میکنیم در صورت تمایل به دریافت اطلاعات در مورد بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ به صفحۀ بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ مراجعه نمایید. شعار تبلیغاتی نایک، یکی از الهامبخشترین شعارهای تبلیغاتی در تاریخ است. تبلیغات سنتی همچنان یکی از محبوبترین و موثرترین راههای تبلیغاتی هستند. تبلیغات چاپی که سالهاست جایگاه خود را در دنیای تبلیغات حفظ کرده است، شامل پوسترها، بروشورها، آگهیهای روزنامهای و مجلات میشود.
گاهی محتوای متفاوت و خلاقانه برایشان تهیه کنید و از آنها بخواهید که در بحثها شرکت کنند. اجازه دهید که آنها احساس کنند به جای یک برند، با یک فرد در ارتباط هستند. کارشناسانی که به صورت فریلنسر با مجموعه پونیشا همکاری دارند میتوانند در این زمینه به شما کمک زیادی کنند.
شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام به قدری محبوب هستند که نمیتوانید از اهمیت آنها در تبلیغات ، چشم بپوشید. در نتیجه، برای بسیاری از کسب وکارها، داشتن یک پیج موفق اینستاگرام و تبلیغ در اینستاگرام، ضروری است. اینستاگرام با بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه، یکی از بزرگترین شبکههای اجتماعی است. با استفاده از اینستاگرام برای مارکتینگ، شما به جمعیت بزرگی از مخاطبان و مشتریان بالقوه دسترسی خواهید داشت.
ایمیل مارکتینگ، در مقایسه با روشهای سنتی پستی، هزینه کمتری دارد و به شما اجازه میدهد تا با سرعت و کارایی بیشتری با مخاطبان خود در ارتباط باشید. اینستاگرام به عنوان یکی از پرمخاطب ترین رسانه های اجتماعی دارای بیش از 8 میلیون عضو دارد بهترین مکان برای بازاریابی محصولات مختلف می باشد. البته لازمه اینکار داشتن یک استراتژی قوی برای پیج اینستاگرام است که یک فرصت عالی برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی و رسیدن به درآمد بالا می باشد. برندینگ قوی در اینستاگرام به شما این امکان را میدهد که در ذهن مخاطبان خود جایگاه خاصی پیدا کنید. با توجه به رقابت بالا در این پلتفرم، ایجاد یک هویت بصری منحصربهفرد و متمایز از دیگر برندها برای جلب توجه ضروری است. مدیریت بودجه تبلیغاتی و انتخاب پیشنهاد قیمت مناسب برای هر کلیک یا هر هزار نمایش یکی از مهمترین نکات برای بهینهسازی تبلیغات در اینستاگرام است.
همچنین بهیاد داشته باشید که حتماً در بیو اینستاگرامتان لینک وبسایت و وبلاگ و غیره خود را بگذارید. البته اینستاگرام فقط اجازۀ درج یک لینک در بیو اینستاگرام را میدهد اما با کمک ابزار بهلینک میتوانید چند لینک در بیو اینستاگرام خود بگذارید و ترافیک اینستاگرام را به سمت وبسایت خود هدایت کنید. علاوه بر این، قوانین جدید اینستاگرام و الگوریتم آن به گونهای تنظیم شدهاند که به صورت خودکار فالوورهای فیک را پاک میکند. همچنین سگ و گربههای افراد خیلی زیادی هم پیج دارند که قطعاً خودشان توانایی اداره پیج را ندارند. از همۀ این صحبتها میخواهیم به این موضوع برسیم که اینستاگرام در بین افراد بسیار محبوب است. به خاطر سرعت بسیار بالای بروز شدن هشتگهای شاید شانس جذب کاربران کمتر شود.
این کلیپ ها که پس از 24 ساعت ناپدید میشوند، میتوانند تا 60 ثانیه طول بکشند. در واقع، بیش از 47 درصد از کاربران اجتماعی ایالات متحده بین سنین 16 تا 34 سال، محصولات یا خدماتی را در اینستاگرام خریداری کردهاند. اینستاگرام یک کانال رسانه اجتماعی قدرتمند با پتانسیل بازاریابی قابل توجهی برای افزایش مخاطب و دستیابی به مشتریان شما است. بهترین راه برای بازاریابی و تبلیغات در اینستاگرام این است که بر روی رشد «طبیعی» اکانتتان تمرکز کنید.
وب سایت منبع