آموزش سئو برای موتورهای جستجو
آموزش سئو SEO رایگان صفر تا 100 سئو 2023 آکادمی برتر️
وبسایتهای جامع و باکیفیت بهعنوان منبعی برای بکلینک انتخاب میشوند. افراد با ایجاد لینکها در صفحات دیگر میتوانند از رقبای خود پیشی گیرند. برای درک مفهوم بهتر این عمل، تصور کنید شما از خواندن مطلبی لذت برده و آن را با دوستان خود به اشتراک میگذارید. در کنار شناخت اینکه سئو چیست، راز اصلی سئو که ممکن است از آن بیخبر باشید آنقدرها پیچیده نیست و بهراحتی قادر به انجام آن هستید. در دنیای امروز دیتا و محتوای باکیفیت امری مهم شده است که افراد زیادی برای دستیابی به آن هزینه میکنند.
بازنشر همچنین فرصتی عالی برای تبلیغ مجدد پست در رسانههای اجتماعی، خبرنامه یا شروع یک کمپین لینک سازی جدید است. این بدان معناست که هر موضوعی نیازی به تازگی محتوا ندارد، اما بسیاری از موضوعات نیاز به بروزرسانی دارند. بهروزرسانی منظم محتوا تکنیک مهمی در سئو است که غالباً نادیده گرفته میشود. مهم نیست که یک قطعه محتوا چقدر موفق باشد، این احتمال وجود دارد که ترافیک به تدریج کاهش یابد، مگر اینکه آن را تازه و بروز نگه دارید. علاوه بر الگوریتمها، گوگل از ورودی دادههای انسانی نیز استفاده میکند.
نقش سئو در محتوا این است که با بهینهسازی محتوای وبسایت، به رتبهبندی بهتر در موتورهای جستجو کمک میکند و باعث جذب ترافیک وبسایت میشود. باید محتوای وبسایت شامل کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با صنعت و فعالیت شرکت باشد. به مجموعهای از اقداماتی گفته میشود که برای بهینهسازی صفحات وب در داخل سایت انجام میشود تا رتبه آن سایت در موتورهای جستجو، به خصوص گوگل، افزایش یابد. به عبارت دیگر، سئو داخلی به موتورهای جستجو کمک میکند تا محتوای صفحات وب شما را به درستی درک کنند و مرتبط بودن آن را با عبارات کلیدی که کاربران جستجو میکنند، بسنجند. سئو مارکتینگ (SEO Marketing) یا بهینهسازی موتورهای جستجو، مجموعهای از تکنیکها و استراتژیها است که برای بهبود رتبه وبسایتها در نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل استفاده میشود. هدف اصلی سئو مارکتینگ جذب ترافیک ارگانیک و افزایش دیدهشدن سایت در صفحات نتایج جستجو (SERPs) است.
واژههایی مانند «فوتبال»، «تبلت»، «کاغذ دیواری»، «لباس» و «سفر» نمونههایی از این دستهاند. اما در بحث Entity در گوگل، پوشش دادن ابعاد مختلف یک موضوع با متنی یونیک است که نظر گوگل را جلب میکند.میتوانید موضوع مورد نظر را در گوگل جستجو کنید (ترجیحاً به زبان انگلیسی). در محتوایتان به این سوالات پاسخ دهید تا به درک بهتر گوگل نیز کمک کنید. یعنی روی کلمه سخت و پر رقابتی مثل طراحی سایت گاها مدیر سایت باید به ازای هر کلیک تا 15 هزار تومان هم هزینه پرداخت کند! در مقابل ممکن است کلمه کلیدی شما آنقدر آسان باشد که به ازای هر بار کلیک کمتر از هزار تومان پرداخت کنید.
لینکهای Dofollow سیگنالهای قوی به گوگل ارسال میکنند و مستقیماً در بهبود رتبه تأثیر دارند. در مقابل، لینکهای Nofollow، که معمولاً در کامنتها، تبلیغات یا رپورتاژ آگهی استفاده میشوند، اثرگذاری کمتری بر سئو دارند. با عرض سلام و وقت بخیرخوشحالیم که آموزشهای ما برایتان کاربردی بوده استما در نت افراز بلاگ سعی بر این داریم تا کاربردی ترین مسائل حوزه وب را بررسی کنیم و آموزشهای آن را در اختیارتان قرار دهیم. ابزارهایی مانند Google Analytics و Google Search Console میتوانند به شما کمک کنند تا عملکرد سئو را بررسی کرده و تغییرات لازم را اعمال کنید. کلید موفقیت توی لینکسازی اینه که مطمئن بشی محتوای تو ارزش لینک دادن داره. یعنی واقعاً محتوای تو بهترین نوع خودش توی اینترنت هست؟ و همچنین باید روابط خوبی با کسایی که ممکنه بهت لینک بدن، بسازی.
اما در مقابل رسیدن به صفحه اول روی کلماتی مثل خرید کتاب آشپزی و… شاید ماهانه کمتر از 5 میلیون تومان هزینه داشته باشد چون رقابت در این حوزه اندک است. دقیقا با همان دیدگاهی که در بخش قبلی گفته شد، گوگل علاقه دارد از سایت شما به عنوان یک وب سایت معتبر در شبکه های اجتماعی یا همان سوشیال مدیاها هم صحبت شود. اینجاست که برای بررسی واقعی بودن یا نبودن اعتبار شما به سراغ سیگنال های شبکه های اجتماعی مثل لایک ها، کامنت ها، اشتراک گذاری ها و… میرود. در مورد این موضوع و تکنیک های اجرای آن در مقاله سوشیال سیگنال اطلاعات مهمی ارائه کردم. برای بهینه سازی سرعت سایت میتوانید از آموزش های رایگان سطح وب، مثل مقاله افزایش سرعت سایت ما، آموزش های غیر رایگان و حتی خدمات وب سایت ها استفاده کنید.
همچنین ابزارهای قدرتمند تحقیق کلمات کلیدی Ahrefs به شما کمک میکند تا کلمات و فرازهای جدید مرتبط با حوزه کسب و کارتان را شناسایی کنید. در این مرحله باید کلمات و عبارات کلیدی مرتبط با حوزه فعالیت سایت را شناسایی کرد. انتخاب درست کلمات کلیدی باعث میشود محتوای تولید شده، نیاز اطلاعاتی کاربران را برطرف کند و در نتیجه رتبه سایت در موتورهای جستجو افزایش یابد. سئو در دنیای دیجیتال بهعنوان یکی از مهمترین روشهای تبلیغاتی محسوب میشود و شاید همین باعث شده است که بسیاری از افراد به دنبال آموزش آن باشند. شرکت سئو24 ، یکی از زیرمجموعههای شرکت وب 24، در حوزه طراحی و بهینهسازی سایت، بازاریابی اینترنتی و طراحی نرمافزارهای تحت وب، فعالیت میکند. این شرکت با هدف ترویج و ارتقای سطح آگاهی درباره سئو و بهینهسازی سایت در کشور، به فعالیت در زمینه آموزش این حوزه میپردازد.
در ادامه به معرفی بعضی از بهترین ابزارها برای پیدا کردن کلمات کلیدی میپردازیم. این کلمات معمولاً نرخ تبدیل بالایی دارند و بهطور مستقیم منجر به فروش یا اقدام مشخصی میشوند. استفاده صحیح از آنها در صفحات محصول و لندینگپیجها میتواند تاثیر زیادی در افزایش فروش داشته باشد. استفاده از لینکهای PBN ممکن است برای سئو مفید باشد، اما اگر به درستی انجام نشود، خطر پنالتی شدن توسط موتورهای جستجو وجود دارد. یکی از ابزارهایی که میتوانید برای بررسی و شناسایی PBNها استفاده کنید، Ahrefs است. با استفاده از این ابزار، میتوانید به راحتی اطلاعاتی مانند Referring Domains (دامنههای ارجاعدهنده) و ترافیک سایتها را بررسی کنید.
این افراد میتوانند صاحبان وب سایت، وبلاگ نویسان، بازاریابان دیجیتال، نویسندگان محتوا، صاحبان مشاغل و افراد علاقهمندی که میخواهند به عنوان متخصص سئو فعالیت کنند، باشند. در این مقاله، شما با اصول و مبانی سئو، تکنیک های سئو on-page و off-page، و ابزارهای سئو آشنا خواهید شد. با مطالعه این مقاله، شما می توانید به تنهایی وب سایت خود را بهینه سازی کنید و رتبه خود را در نتایج جستجو ارتقا دهید. PBNها به عنوان یک روش مصنوعی لینکسازی شناخته میشوند که تنها با هدف دستکاری رتبهبندیها در نتایج جستجو ایجاد میشوند. این موضوع با اصول گوگل مبنی بر نمایش محتوای ارزشمند و طبیعی مغایرت دارد.
خب این 6 مولفه فقط به صورت تیتروار معرفی شد، در ادامه این مقاله جامع آموزش سئو به صورت عملی و تجربی آن هم به صورت کاملا رایگان اما حرفه ای به بررسی کامل این مولفه ها خواهیم پرداخت. شاید این سوال برای شما هم به وجود آمده باشد که برخی از شرکت ها و صاحبان کسب و کار به دلایل مختلف نمی توانند به آموزش سئو بپردازند. به عبارت دیگر، آموزش سئو نه تنها یک مزیت رقابتی است، بلکه یک ضرورت کسبوکار برای بقا و شکوفایی در دنیای آنلاین امروز است. یادگیری و اعمال روشهای مؤثر سئو میتواند به مشاغل کمک کند تا براحتی مخاطب خود را پیدا کنند و در معرض دید آنها قرار بگیرند. اگر از تکنیکهایی استفاده کنید که از نظر گوگل قانونی نیستند اما طوری انجام دهید که گوگل متوجه نشود، در دسته کلاه خاکستریها قرار میگیرید. تا اینجا با مفاهیم پایه سئو و بازار کار سئو آشنا شدید و الان میدانید که سئو سایت چیست و چگونه کار میکند.
برای مثال، اگر یک کاربر به دنبال خرید یک محصول خاص باشد، به احتمال زیاد ابتدا در گوگل جستجو میکند. در این مرحله، وبسایتهایی که در نتایج بالای جستجو ظاهر میشوند، بیشترین شانس را برای جذب این کاربر دارند. موتورهای جستجو از انکر تکست برای فهمیدن موضوع صفحه و رتبهبندی استفاده میکنن. مثلاً اگه با انکر تکست "سئو چیست" به یکی از صفحات سونلرن لینک بدیم، گوگل احتمالاً میفهمه که اون صفحه درباره آموزش سئو هست و ممکنه برای جستجوهای مرتبط با سئو رتبه بهتری بگیره. موتورهای جستجو مثل گوگل و بینگ اطلاعات زیادی درباره سایتت بهت میدن که هیچ جای دیگه نمیتونی پیدا کنی.
تحقیق کلمات کلیدی یکی از ارکان حیاتی در استراتژی سئو و بازاریابی محتوا به شمار میرود که نقش بسزایی در جذب مخاطب و افزایش رتبه وبسایتها در موتورهای جستجو ایفا میکند. این فرآیند به شما این امکان را میدهد تا محتوای خود را با توجه به نیازها و خواستههای کاربران به بهترین شکل بهینهسازی کنید. در این بخش از مسیر یادگیری سئو، با ابزارها و روشهای متنوعی آشنا خواهید شد که میتوانند شما را در انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای کسبوکارتان یاری دهند. سئو یا بهینهسازی موتور جستجو به مجموعهای از روشها و فرآیندهایی گفته میشود که برای بهبود جایگاه و در نتایج جستجوی ارگانیک موتورهای جستجو مانند گوگل استفاده میشود. این فرآیندها شامل بهینهسازی صفحات وب، محتوا، تصاویر، ویدئوها، و حتی فهرستهای محلی کسبوکارها است. هدف اصلی سئو این است که محتوای دیجیتالی شما به راحتی قابل دسترسی باشد و بتواند توسط کاربران پیدا و انتخاب شود، که این امر باعث افزایش ترافیک ارگانیک سایت میشود.
این ابزار به خودی خود بسیار قوی و کاربردیه و یکی از پرطرفدارترین ابزار ها برای پیدا کردن کلمه کلیدی است. این بخش یکی بهترین قسمت هایی است که شما میتونید برای تحقیق کلمات کلیدیتون ازش استفاده کنید. شما میتوانید با استفاده از بخش سرچ خود گوگل بهترین کلمات کلیدی را برای حوزه کاری خود استخراج کنید. ببینید تو مرحله اول تنها کاری که شما باید انجام بدید اینه که بدونید کاربران یا مشتریان وب سایت شما دنبال چی هستن و تمام. آموزش سئو در وب سایت ما یعنی پی ام سئو به صورت جز به جز از تعاریف اولیه تا پیشرفته ترین مطالب توسط پدرام ظفریان( متخصص و مدیر سئو وب سایت پی ام سئو) انجام میشود.
همانند هر سیستم پیچیده دیگری، الگوریتم گوگل باید مرتباً به روز و اصلاح شود. تنها سوال این است که آیا میخواهید برای یادگیری تمام جنبههای سئو وقت بگذارید یا به صورت اختصاصی روی یک بخش از سئو تمرکز کنید. اگر میخوای بدونی چه جوری میتونی این معیارهارو برای سایت خودت یا رقیبات دربیاری من داخل مقاله آموزش moz pro کامل این موارد رو بهت توضح دادم. برای افرادی است که به غیر از دو فیلتر بالا میخواهند یک سری اطلاعات دقیق تر بدست بیاورند. ابتدا مثل تصویر بالا پس از ورود به سرچ کنسول سایتتان باید به بخش performance برید و روی بخش search results کلیک کنید. دوستای گلم تو این آموزش هر جا که بخوام طبق تجربه هام یک بخشی رو آموزش بدم لحن نوشتاری رو به صمیمانه تغییر میدم امیدوارم پای بی ادبی من نزارین.
بعد از انجام این مراحل روی قسمت new که در تصویر بالا هم میبینید کلیک می کنید، حالا برای پیدا کردن کلمه کلیدی هدفتون باید روی اولین بخش یعنی query کلیک کنید. همان طور که مشاهده میکنید هربار یک نتیجه جدید میتونید برای هر کلمه کلیدی که مد نظرتون هست پیدا کنید. ما باید از کلمات کلیدی بهطور طبیعی و منطقی استفاده کنیم و از بیشازحد تکرار آنها خودداری کنیم. ما باید بدانیم که مخاطبین حوزه کاری ما چه کسانی هستند، چه محصولات یا خدماتی ارائه را باید به مشتریان خود ارائه دهیم. یا حتی چه مشکلاتی را با خدمات خود میتوانیم برایشان حل کنیم که با این کار بتوانیم چه نوع ارزشی برای مشتریان خود ایجاد کنیم. همچنین باید بدانیم که مخاطبان ما چه نیازها و چه سوالاتی و انتظاراتی از ما دارند.
با کمک PBN میتوان سریعتر رتبه سایت را بهبود داد، اما باید با دقت از آن استفاده کرد تا نتیجه خوبی بگیرد. در این مطلب از بخش آموزش سئو سایت پارسپک به طور کامل با اهمیت و نحوه استفاده از PBN آشنا خواهید شد. لینکسازی داخلی (internal link) باید بین صفحاتی انجام شود که موضوع آنها بهنوعی یک انتیتی برای یکدیگر محسوب میشود. بنابراین هرگز از صفحات داخلی بهصورت تصادفی یا بدون هدف به یکدیگر لینک ندهید. بهاینترتیب، یک شبکه منسجم و مرتبط از اطلاعات را برای کاربران و موتورهای جستجو میسازید. در دنیای پویای بهینهسازی موتور جستجو (SEO)، متخصصان و استراتژیستها همواره به دنبال راههایی برای سادهسازی و درک بهتر عوامل موثر در موفقیت یک وبسایت هستند.
این کلمات، عباراتی هستند که کاربران هنگام جستجو در موتورهای جستجو استفاده میکنند. استفاده هوشمندانه از کلمات کلیدی در عنوانها، متون، آدرس URL و تگهای HTML بسیار مهم است. با بهینهسازی وبسایت برای کلمات کلیدی مرتبط و بهبود تجربه کاربری، نرخ تبدیل و انجام اقدامات مورد نظر مخاطبان احتمالی افزایش مییابد. این میتواند منجر به افزایش فروش، ثبتنام، دریافت اشتراک و سایر اهداف مشخص کسب و کار شود. سئو، هر فرایندی است باعث بهبود رتبه وب سایت ما در موتورهای جستجوگر می شود.
گاهی اوقات کلمه کلیدی و موضوع از هم مستقل هستند اما همیشه اینطور نیست. اول اینکه، گوگل واقعاً میداند که چه نوع محتوایی را میخواهد برای هر پرس و جو ببیند و اگر نتایج برتر را بررسی کنید، اغلب نتایج مشابهی خواهید دید. با نگاه کردن به SERP میتوانید تشخیص دهید که هدف جستجو در پشت پرس و جو چیست و آیا با محتوای شما مطابقت دارد یا خیر. ناگفته نماند که صدها مورد از آنها وجود دارد – برآورد این است که حدود 70٪ از کل ترافیک از کلمات کلیدی دم بلند است. اولین وظیفه شما این است که کلمات کلیدی اولیه را بیابید – عباراتی که به عنوان پایه برای پیدا کردن ایده های کلمات کلیدی بیشتر استفاده می شوند.
به عنوان مثال یکی از رایج ترین روش های ساخت بک لینک ایجاد نمایه یا پروفایل هست که پیشنهاد می کنم حتما مقاله دریافت بک لینک پروفایلی رو بخونید چون لیست کاملش اونجا قرار دادم براتون. هرگونه تلاش آشکار برای دستکاری متن انکر تکست ممکن است توسط گوگل شناسایی شده و منجر به اعمال جریمه شود. برای اطلاعات بیشتر میتوانید به راهنمایی های گوگل در مورد جریمه ها مراجعه کنید. حال چگونه گوگل این ارزش را ارزیابی میکند؟ در واقع گوگل استفاده از الگوریتم رتبه صفحات یا پیج رنک این ارزش لینک ها را میسنجه. بک لینک به معنای پیوندی است که از یک صفحه وب (مثلاً صفحه 1) به صفحهای از سایت دیگر (صفحه 2) داده میشود.
در این دنیای دیجیتالی، یادگیری سئو میتواند تفاوت میان موفقیت و شکست یک کسبوکار را رقم بزند. همچنین به برخی ابزارهای آنالیز و نرم افزارهای مفید سئو اشاره میکنیم تا بتوانید رتبهی سایت خود را بهبود ببخشید. موفقیت در سئو زمانبر است و به عوامل مختلفی مثل رقابت، کیفیت سایت و استراتژی شما بستگی دارد. زمان لازم برای یادگیری سئو به دانش اولیه، تجربه و منابع شما بستگی دارد. اگر مبتدی هستید، ممکن است 3 ماه طول بکشد تا اصول سئو را فرا بگیرید، اما اگر تجربه دارید، زمان کمتری نیاز خواهید داشت. در سئوی کلاه سیاه، در واقع سعی میکنید که گوگل را فریب دهید و قوانینش را دور بزنید تا سریعتر به رتبههای بالای گوگل برسید.
برای درک بهتر سئو خارجی ابتدا لازم است که در مورد انواع لینک در سئو توضیح مختصری بدهیم. در این گام، تمرکز بر روی کسب دانش عمیقتر و تجربه عملی در پروژههای پیچیدهتر است. همچنین، اهمیت دارد که مداوما به روز باشید و از آخرین تغییرات در الگوریتمهای جستجو و روندهای بازار آگاه باشید. علاوه بر این، سئو محلی و جستجوی صوتی نیز از اهمیت بیشتری برخوردار خواهند شد. PBN مخفف Private Blog Network به معنی شبکه وبلاگ خصوصی است که به مجموعهای از سایتهای تحت کنترل یک شخص یا گروه برای ساخت لینکهای سئو اشاره دارد. برای هر محتوا، حداقل 10 کلیدواژه تعیین کرده و تغییرات کوچکی مانند اضافه کردن برندتان به آنها ایجاد کنید.
همچنین، تجزیه و تحلیل وبسایتهای موفق و بررسی استراتژیهای سئو آنها، میتواند به شما در یادگیری عملی کمک کند. سئو یکی از پردرآمدترین مشاغل در حوزه دیجیتال مارکتینگ است چون مستقیم با درآمد یک کسب و کار در ارتباط است. مشخصاً هر بیزینسی که در گوگل رتبه بالاتری داشته باشد میتواند سهم بازار اینترنتی بیشتری داشته باشد. بنابراین یک متخصص خوب که آنها را به این هدف برساند برایشان ارزشمند است و حقوق خوبی دریافت میکند. شما اکنون وارد صفحه آموزش سئو سایت نوین شدهاید، جایی که قرار است مهارت سئو را به صورت جامع یاد بگیرید.
اما باید بدونی که گوگل داره به نوع جدیدی از آنالیتیکس به نام GA4 منتقل میشه. اگر نمیدونی کدوم رو نصب کنی، پیشنهاد میکنم هم گوگل آنالیتیکس قدیمی (یونیورسال) رو نصب کنی و هم GA4، تا وقتی که گوگل کاملاً نسخه قدیمی رو کنار بذاره. اگر این کار را به درستی انجام ندهید، تمام اطلاعاتی که در Yoast ذخیره کردهاید، مانند عناوین، متاها و سایر تنظیمات سئو از بین خواهند رفت. در این راهنما به شما آموزش میدهم که چگونه این انتقال را بهصورت کامل و بدون مشکل انجام دهید. در این جلسه، تاریخچه کوتاهی از سئو و انواع آن را مرور کردیم و به روشهای مختلف انجام سئو اشاره کردیم.
در پایان این مقاله، شما با همه اصول اساسی و تکنیکهای پیشرفته سئو سایت آشنا خواهید شد. گوگل و بقیه موتورهای جستجو وقتی سایتت یه ساختار URL درست و منظم داشته باشه، خیلی راحتتر میتونن اونو بفهمن. لینکهای داخلی (یعنی لینکهایی که از صفحات سایت خودت میان) هم به گوگل سیگنال میدن که صفحات سایتت رو بررسی و در نهایت رتبهبندی کنه. فاوآیکون همون آیکون کوچیکی هست که کنار لیست سایتت توی نتایج گوگل توی موبایل نمایش داده میشه. شاید کوچیک باشه، ولی استفاده از یه فاوآیکون جذاب و چشمگیر میتونه باعث بشه سایتت توی نتایج بیشتر به چشم بیاد. گوگل بسیار به SSL اهمیت میدهد و اگر سایت شما از SSL استفاده نکند، روی سئو و رتبهبندی شما تأثیر منفی میگذارد.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری