پرش از هواپیما در ارتفاع 28000 پایی در نیمه های شب در حالی که ماسک اکسیژن به سر دارید و در یک محیط متخاصم فرود می آیید کار آسانی نیست، حتی اگر به تنهایی چتربازی کنید و نسبتاً سبک باشید.
اما زمانی که شما همان ماموریت را انجام میدهید، نه تنها چندین کیلو تجهیزات را حمل میکنید، بلکه پشت سر هم پرش میکنید - به شخص دیگری که یک چترباز آموزشدیده نیست، بسیار چالشبرانگیزتر است. این پیکربندی نگاه کردن به پایین و تخمین فاصله شما از زمین را تقریبا غیرممکن می کند، بنابراین می توانید نه تنها به موقع به مسافر خود هشدار دهید که پاهای خود را به صورت افقی بلند کند، بلکه زمان صحیح مانور فرود خود را نیز تعیین کنید.
این مشکلی است که نیروهای ویژه فرانسوی 13 با آن دست و پنجه نرم می کنندشما هنگ اژدها چتر نجات، معروف به 13شما RDP، یک هنگ ارتش است که به طور کامل به جمع آوری اطلاعات انسانی از هر تئاتر در زمان صلح، زمان جنگ یا بحران های دیگر اختصاص دارد.
به زودی 13شما چتربازان RDP از یک سیستم تشخیص زمینی که بیش از 30 سال پیش ساخته شده بود استفاده کردند که گم شده بود. بنابراین، با الهام از سنسورهای معکوس که در برخی خودروها وجود دارد - آنها اولتراسونیک و الکترومغناطیسی هستند، و فاصله تا هر چیزی که در پشت وسیله نقلیه شما قرار دارد با مدت زمانی که طول می کشد تا امواج ساطع شده توسط سنسورها به ماشین شما بازگردد، محاسبه می شود. یکی از سربازانی که صدها پرش پشت سر هم زیر کمربندش داشت، این ایده را داشت که سیستم مشابهی ایجاد کند که هر چه به زمین نزدیکتر میشد، سیگنال صوتی را در فواصل کوتاهتر در طول پرش خود منتشر کند.
[Related: This new harness lets military dogs parachute safely and with style]
او به همراه برخی از همکارانش، مفهوم آژانس نوآوری دفاعی فرانسه (AID) را معرفی کرد، یک واحد خاص از وزارت نیروهای مسلح فرانسه که برای کشف و توسعه فناوری های مخرب ایجاد شده است. AID حدود 51000 دلار به او کمک مالی کرد تا با یک دفتر کوچک طراحی الکترونیک فرانسوی به نام Bordelaise Electronique همکاری کند تا سیستمی بهتر توسعه دهد.
نتیجه DAPCO (Dispositif d'Aide au Poser pour Chuteur Operationnel) است، دستگاهی که شبیه یک جعبه کوچک (فقط 4×4 اینچ در اندازه) برای کمک به فرود چتربازان عملیاتی است. DAPCO از فناوری لیدار (مخفف تشخیص نور و برد) استفاده می کند که لیزر پالسی منتشر می کند. با توجه به اینکه سرعت نور یک کمیت شناخته شده است، مدت زمانی که طول می کشد تا نور به زمین برخورد کند و به منبع خود بازگردد، فاصله دقیق منبع (در این مورد DAPCO سینه چترباز) تا زمین را نشان می دهد. این اطلاعات همچنین توسط یک ارتفاع سنج با نور مچ دست آنها ارائه می شود، اما سیگنال صوتی سریعتر دریافت می شود.
نیکلاس تاوزین، مدیر Bordelaise Electronique می گوید که آنها در ابتدا دو فناوری مختلف را مورد مطالعه قرار دادند: رادار و لیدار. اما رادار به سرعت از بین رفت زیرا قابل تشخیص بود: پرتو رادار از پرتو لیزر گستردهتر است و ابزارهای تشخیص رادار نسبتاً رایجتر از ابزارهای تشخیص لیزر هستند. تاوزین می گوید: «لیدار بسیار محتاط تر است، به خصوص که پرتو نور بسیار نازک است. به طور کلی، با توجه به معیارهای دقت، وزن و اندازه که باید رعایت می کردیم، لیدار راه درستی بود.
اپراتور باید DAPCO را قبل از هر پرش کالیبره کند تا وزن کل زیر چتر نجات را برای آن پرش خاص در نظر بگیرد. بوق های او به صدایی پیوسته در فاصله 25 فوتی از زمین تبدیل می شود، زیرا در این ارتفاع چترباز مانور فرود خود را آغاز می کند. این سیستم به رادیوی چترباز متصل است تا فقط او بتواند صدای بوق هدفون خود را بشنود.
علاوه بر این، چتربازان "یک قطب نما و یک سیستم موقعیت یاب ماهواره ای برای هدایت ما در طول مسیر دارند، زیرا با چترهای عملیاتی خود می توانیم پس از پرش HAHO حدود 45 مایل را طی کنیم." اتفاقا HAHO به معنای "ارتفاع بالا، دهانه بلند" است.
پرش HAHO که برای چتربازان نظامی در سراسر جهان شناخته شده است، زمانی است که هواپیما را در ارتفاع بالا با ماسک اکسیژن ترک می کنند و 10 تا 15 ثانیه بعد چتر نجات را باز می کنند. این نوع پرش ها به ویژه در عملیات های مخفیانه برای جلوگیری از به خطر انداختن ماموریت ها توسط صدای کلیک بلند چتر نجات هنگام باز شدن استفاده می شود. در ایالات متحده، آنها نه تنها توسط کلاه سبزها، بلکه توسط SEALs، Delta Force، Pararescuemen، Combat Controller و Weathermen عملیات ویژه نیروی هوایی ایالات متحده و 75 انجام می شود.شما هنگ تکاور، در میان دیگران.
[Related: How unruly, knife-wielding swimmers became the first Navy SEALs]
گروهبان ارشد که ایده DAPCO را داشت، گفت: "ما با سرعت 50 تا 40 فوت در ثانیه فرود می آییم." آنها همچنین از چیزی به نام کیسه ضربه ای استفاده می کنند که زیر کمر مسافر باد می کند. با توجه به موقعیت پایینتر خود در مقابل چترباز، مسافر در پایین فرود میآید، بنابراین کیف ضربهای تجربه را راحتتر میکند، تا زمانی که پاها به صورت افقی روبروی هم باشند - در غیر این صورت ممکن است چندین استخوان بشکنند، از این رو اهمیت دانستن اینکه زمین کجاست «پادشوت به خودی خود یک هدف نیست. این فقط وسیله ای است برای رساندن ما به منطقه ماموریت، بنابراین مهم است که وقتی روی زمین قدم می گذاریم، همه در وضعیت خوبی باشند.
DAPCO در حدود 70 پرش آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته است و برای استفاده عملیاتی توسط نیروهای ویژه تایید شده است. 30 مورد از آنها آماده تحویل به یگان های ویژه ارتش و 30 مورد دیگر به یگان های ویژه نیروی هوایی است. مرکز آزمایش ارتش فرانسه، STAT، در حال حاضر برای حل آن برای چتربازان معمولی کار می کند.
[ad_2]
مقالات مشابه
- حضور 4+1 فروشگاه خوشنام ، قدرتمند و معروف در فضای آنلاین
- NBA طرح دیزنی تنها با این نسخهها کار در یک جهان بسیار کوچک
- NFL صاحبان رای در مورد اینکه آیا اجازه می دهد تا قوچ به قرض گرفتن 500 میلیون دلار بیشتر برای SoFi ورزشگاه
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- انهدام شبکه فساد مالی در اتحادیه املاک مشهد
- هشت ساده روشها ساخت اسباب بازی زودتر
- اظهارات موافق به مقابله با در حال اجرا پشت Devontae بوکر
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی