هدرز چیست و چگونه موتور را تقویت می کند؟

علت برتری هدرز نسبت به منیفولد اگزوز این لوله های خروجی مجزاست، زیرا گازهای خروجی از هر سیلندر فارغ از این که

توسط PATRIS-MUSIC در 22 دی 1400
علت برتری هدرز نسبت به منیفولد اگزوز این لوله های خروجی مجزاست، زیرا گازهای خروجی از هر سیلندر فارغ از این که اصلی گازهای سیلندرهای دیگر ترکیب شوند از روزنه هر سیلندر بیرون می شوند. هدرز XU7 ایجاد EngineArts مثل تمام محصولات دیگر اساسی ۲ سال گارانتی می باشد. به تیتر مثال نصب هدرز برروی موتور سمند(XU7)اگر به طور بنیادی و صحیح ، به وسیله مرکزها تیونینگ اعتبار انجام شده باشد می تواند منجر ارتقا ۷ درصدی قدرت و گشتاور شده و همینطور کمتر ۰.۶ لیتری مصرف سوخت در صد km را در نتیجه ی آزمون ها به دنبال داشته باشد. برتریهای چشمگیر همین موتور در مقایسه اهمیت موتور XU7 که پیشتر بر روی این خودرو قرار داشت، باعث شد تا مدیران کشور‌ایران خودرو دستبهکار شوند و حیاتی قرار دادن همین موتور بااصالت درون سینه پارس معمولی، آن را به TU5 یا همان LX تبدیل کنند. مهم کارگزاشتن هدرهای اگزوز ، شما به موتور خود یاری می کنید تا بتواند گازها را از طرز سیلندرها منتقل کند. در صورتی که موتور خودروی شما متعدد می باشد میتوانید به از طرز سوال تحت توضیحات متاع جور موتور خود را اعلام نمائید تا در شکل موجود بودن دسته مظابق جور خودروی شما به شما اطلاع دیتا شود. در ارتفاع ضربه اگزوز ، یک روش عالی برای از دست دادن قدرت موتور از نحوه فشار عقب است. مدل دیگر این هدرز ها از طریق ۴ به ٢ و آن‌گاه ١ به کار گیری کردند که همین دستور منجر کاهش فشار مازاد بر روی سیلندر های غیر فعال در مراحل تخلیه دود هست و طبیعتا کارایی بیشتری دارا هستند و عمر موتور نسبت به هدرز های دیگه بالا تر میره.این گونه هدرز ها تا ١۵ اسب بر روی داینو بیش تر نمودن به تیوفایو شاسی بلند موتور. افزون بر موارد گفته شده جنس هدرزها هم در بازدهی آن‌ها تأثیرگذار هست که در فی مابین آن ها از فولاد ضدزنگ نسبت به محصول های دیگر از گزاره فولاد سنتی (Traditional Steel)، تیتانیوم و چدن (Cast-Iron)، بیش تر استعمال شده است. برای ارتقا بازدهی هدرز، لوله های هدرز را حیاتی نوارهای عایق می پوشانند تا گازهای خروجی گرم بمانند و بتوانند پرسرعت خیس تخلیه شوند. با همین تغییر و تحول عجله ۰ تا ۱۰۰ km این اتومبیل کلیدی ۱.۱ کمتر به ذیل ۱۰ ثانیه خواهد رسید و اختلاف خود را کلیدی اتاق موتور TU5 اکثر کرده و به عجله پارس ELX نزدیک میکند. با وجود این‌که صدای خروجی از اگزوز ماشین شما تغییر‌و تحول ناچیزی می‌نماید ولی به عبارتی تغییر‌و تحول فراوان مختص و جذاب اعتنا می باشد و می تواند برای شما لذت بخش نیز باشد. با این اوصاف مهندسین به جهت طراحی همین اسباب در ظاهر معمولی می بایست دید گران قدر و همگی جانبی داشته باشد و اما اصلی دانش به اینکه همین جریانات در داخل لوله ها همیشه در هم اکنون تغییر‌و تحول دمایی و حجمی میباشند طراحی آنها مشقت بار تر از آنچه که می باشد به لحاظ می رسد. اصلی اعتنا به همین که به تازگی دعوا هدرز برای خودرو های ما سر زبون ها افتاده لازم هست یه تفسیر کوچکی در همین مورد بدم و تجربه همین وسیله رو حیاتی شما درمیون بگزارم. اشکال هدرز را میتوان در سه نوع کرومی، فولادی و سرامیکی دستهبندی کرد؛ طراحی یک Headers باید اهمیت دقت به موضوعاتی چون ارتقا اقتدار هدرز، توجه به میزان آلایندگی موجود و میزان تاثیری که بر مصرف سوخت میگذارد، طراحی شود. حیاتی همین فعالیت فشار مازاد بازگشت در منیفولد کاهش می یابد. معمولا قطر درونی لوله هدرز نسبت به منیفولد فابریک ماشین اکثر بوده و می تواند هوای خروجی را خوبتر تخلیه نموده و مخصوصا در دور های بالا موجب می گردد تا موتور ماشین تنفس بهتری نموده و راندمان آن تحت نیاید. در نهایت به همین نکته بایستی اشاره کنیم که هدرز به جهت هر کسی کاربرد نداره و هیچ دلیلی برای به کارگیری بی آلایش در شهر نداره.هدرز برای افرادی که بیشتر در کویر رانندگی می‌نمایند یا این که کسانی که مسابقه می‌دهند به عمل میاد و یا کسانی که کلا رو فشار از اتومبیل برای کاربرد های متعدد استعمال می‌کنند توصیه میشه.اگر به جهت همین که خودرو پاره ای خوبتر تو شهر راه و روش بره و گاز بخوره میخواین ببندین هزینه بیخود هستش.چون شما بهترین هدرز رو هم کارگزاشتن کنین بهد ۵٠ هزار تا بایستی موتور تعمیر کنید.برای این که در شهر نفس اتومبیل خوبتر باشه کافیه کاتالیزور های خودرو رو تعویض یا خالی نمایید تا اتومبیل نفس بهتری داشته باشه و استاندارد تر باشه. به لهجه بی آلایش بایستی گفت هدرز قطعه ای می باشد که به جهت تیونینگ و بهبود کارایی موتور جایگزین منیفولد چدنی شده و بر روی موتور نصب میگردد.این قطعه عملا همان کار منیفولد را انجام می دهد و مثل آن منتخب از سیستم اگزوز ماشین محسوب می شود . ضروری به ذکر می باشد که وجود هدرز در سر منیفولد اتومبیل و بعد اتصال اون به سیستم گذشته اگزوز هیچ کارایی نداره و عملا هزینه بی فایده هستش چرا که سیستم لوله کشی فابریک به هیچ عنوان مناسب هدرز نیست.هدرز هایی که تا انتهای ماشین لوله کشی تازه میشن و تمام استیل هستن عملکرد دوست هدرز رو نشون میدن. البته در طراحی و تولید یک هدرز فن ای و کارا بر خلاف کارگزاری آن به هیچ وجه ساده نمی باشد. هدرز نوعی منیفولد اگزوز هست که فضای بیش تری نسبت به منیفولد اشغال می نماید و مدل های متمایز دارد، کارگزاشتن آن هم فعالیت سختی است، چون شرکت تولیدکننده فضایی به میزان منیفولد اگزوز در پایین کاپوت (Hood) درنظر می گیرد. درصورتیکه دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به اخذ داده ها مضاعف عمده در مورد پارس تیوفایو یا دنا پلاس لطفا به مشاهده از وب تارنما ما.
آخرین مطالب