گوگل روش جدیدی برای ردیابی علایق کاربران در کروم دارد، آخرین بهروزرسانی در تلاش چند ساله خود برای حذف کوکیهایی که برای شخصیسازی تبلیغات استفاده میشوند. در یک پست وبلاگی در روز سه شنبه، مدیر محصول Vinay Goel توضیح داد که این ویژگی که Topics نام دارد، وب سایت ها را در دسته بندی های گسترده ای مانند ورزش یا ادبیات قرار می دهد. این شرکت در حال حاضر حدود 350 نام دارد که در آینده پیشبینی میشود.
هنگامی که کاربران از طریق سرورهای گوگل از سایت ها بازدید می کنند، موضوع مربوطه به لیست علاقه مندی های آنها اضافه می شود و موضوعات هر هفته شش موضوع را برای هر کاربر انتخاب می کنند. مجموعه هر سه هفته یکبار به روز می شود. وقتی کاربران از یک وبسایت بازدید میکنند، Topics سه مورد از این علاقهها - یکی از هر هفته - را در اختیار سایت و شرکای تبلیغاتی آن قرار میدهد.
گوگل آنچه را که «مقولههای حساس» مینامد، مانند جنسیت و نژاد حذف میکند و میگوید این سیستم «شفافیت و کنترل معناداری» را ارائه میکند. کاربران کروم در نهایت می توانند ببینند چه موضوعاتی برای آنها انتخاب شده است، آنها را ویرایش کنند یا این ویژگی را به طور کامل غیرفعال کنند. آنها میتوانند به زودی منتظر یک آزمایش توسعهدهنده Topics باشند تا بازخورد خود را در مورد طراحی ارائه دهند. پروتکل گزارش داد که این تا پایان ماه مارس پیش بینی می شود.
[Related: Google’s new data guidance takes a page from Apple’s privacy playbook]
در اوایل سال 2020، گوگل متعهد شد که تمام کوکیهای شخص ثالث در کروم را که میتوانند فعالیت کاربر را در سراسر سایتها ردیابی کنند (هر دو سافاری و فایرفاکس بهطور پیشفرض این کوکیها را مسدود میکنند) برای همیشه ممنوع کند. در حالی که در ابتدا قصد داشت این کار را تا سال جاری انجام دهد، این شرکت این ضرب الاجل را تا سال 2023 تمدید کرد زیرا در تلاش برای راه اندازی یک سیستم ردیابی جدید خود بود.
گوگل قبلاً یک استراتژی به نام آموزش فدرال همگروهها یا FLoC را آزمایش کرده بود که کاربران را بر اساس علایق تبلیغکنندگان به گروههایی برای تبلیغکنندگان گروهبندی میکرد. کارشناسان حفظ حریم خصوصی نسبت به این طرح ابراز نگرانی کردند و به رسانه هایی مانند آن گفتند آستانه که می تواند داده های جمعیتی یا دستگاه را افشا کند. چندین مرورگر دیگر، از جمله Brave و Mozilla، گفتند که از FLoC استفاده نخواهند کرد در نیویورک تایمز گزارش داد که رگولاتورهای اروپایی و بریتانیایی آن را بررسی کرده اند. گوگل میگوید FLoC را در جولای 2021 کنار گذاشته است.
گوگل ادعا میکند که Topics با قرار دادن کاربران در دستههای گستردهتر به جای گروههای کوچکتر و هدفمند، برخی از مسائل FLoC را بهبود میبخشد. به گفته گوگل، موضوعات "به طور قابل توجهی" اطلاعات قابل شناسایی موجود در سراسر سایت ها را کاهش می دهند و شفافیت و کنترل بیشتری را در مقایسه با FLoC در اختیار کاربر قرار می دهند. با این حال، منتقدان معتقدند که این سیستم همچنان بینشی در مورد سایتهایی که کاربران در حال مرور آن هستند، فراهم میکند، پیتر اسنایدر، مدیر حریم خصوصی Brave، در پستی نوشت که Topics "ریشه همان ایده FLoC است."
اعلام Topics چند روز پس از آن منتشر می شود که چندین ایالت و ناحیه کلمبیا علیه گوگل به دلیل نوع دیگری از ردیابی: شیوه های مکان یابی آن شکایت کردند. این شکایت ادعا می کند که تنظیمات ردیابی موقعیت مکانی گوگل فریبنده و تهاجمی است و حریم خصوصی مصرف کننده را نقض می کند. Google راههایی را برای محدود کردن و نظارت بر مکان و جمعآوری دادههای خود ارائه میکند، اما از کاربران میخواهد تا برای غیرفعال کردن ویژگیها و خدمات انتخابی در دستگاههای خود اقدام کنند.
[ad_2]
مقالات مشابه
- این دوره های اکسل می تواند شما را تبدیل به یک تقاضا داده ویز
- بلیچیک به نظر می رسد یک کمپر شاد
- تنها خرید یک 5G تلفن در حال حاضر اگر شما خوب با این مشکلات 4
- بکس بادی ایکس کورت XAW01-850 ، قیمت و مشخصات
- از بی کفایتی آشکار شرارت: NFL بدترین-اجرای تیم
- این ترفند باعث می شود که نوع آن را در آی فون خود را با یک دست
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- تماشا کنید: Rob Gronkowski از دست می دهد WWE 24/7 به عنوان R-Truth
- یک کلیپ بورد برای کپی و چسباندن همه دستگاه های خود به اشتراک بگذارید
- Watney حوصله در انزوا عصبی در مورد اینکه چگونه او کردم ویروس