وقتی به فناوریهای تغییرات آب و هوایی فکر میکنیم، اولین چیزی که به ذهنمان خطور میکند پانلهای خورشیدی یا خودروهای الکتریکی هستند. اما فناوری در بخش مالی می تواند نقش مهمی در کاهش بدترین تغییرات آب و هوایی داشته باشد. فناوری مالی یا فینتک را وارد کنید - بخش رو به رشدی از خدمات مالی که از الگوریتمها، دروازههای داده و هوش مصنوعی استفاده میکند و به مشتریان و شرکای تجاری کمک میکند تا با انتقالهای مختلف تجاری کنار بیایند.
زیرشاخه جدیدتر فین تک «فین تک آب و هوا» است - که در آن از نوآوری فناوری برای رفع نیازهای پایداری و مالی استفاده می شود. بسیاری از استارتآپهای جدید، مانند استارتآپ سرمایهگذاری پایدار نورسیا، به بازارهای با رشد سریع دامن میزنند. اما پلتفرمهای پرداخت مالی سنتی نیز در حال پیوستن به مسابقه برای ایجاد راهحلهایی برای مشتریانی هستند که به طور فزایندهای به اقدامات اقلیمی در بخش خدمات مالی نیاز دارند.
بخش مالی قدرتمند است - بهترین بانک ها فقط صدها میلیارد دلار هزینه دارند - به مردم عادی نیازمند حساب های بانکی و همچنین شرکت های بزرگ خدمات رسانی می کند. اما بخش مالی برای ایجاد سود طراحی شده است، حتی اگر به معنای مشارکت در سرمایه گذاری های پرخطر مانند پروژه های سوخت فسیلی باشد. اما برای کاهش تغییرات آب و هوایی به موقع، احتمالاً لازم است از پروژههای با انتشار بالا پول برداشت شود.
شرکت های معروف با شرکت های فین تک همکاری می کنند تا ابزارهای پایداری را برای مشتریان خود ایجاد کنند. در آوریل امسال، شرکت خدمات مالی و کارت اعتباری Mastercard با شرکت فینتک زیست محیطی سوئدی Doconomy برای توسعه ماشین حساب کربن Mastercard شریک شد. ماشین حساب ردپای کربن خریدهایشان را در دسته بندی های مختلف هزینه در یک برنامه کاربردی یا پورتال آنلاین به مشتریان نشان می دهد.
[Related: How to tell if your sustainable investments really are good for the planet.]
سپس بانکهای مختلف میتوانند با ارائه پروژههای جبرانی و گزینههای اهدای محیطزیست به مشتریان، استفاده از ماشینحساب کربن را سفارشی کنند تا بخشی از بار زیستمحیطی خریدشان را بردارند.
Sue Kelsey، معاون اجرایی محصولات مصرف کننده جهانی در Mastercard گفت: "فناوری آب و هوا، فناوری آب و هوای فین تک واقعاً شروع به ظهور کرده است و قدرت زیادی در این بخش دارد... من می بینم که فقط در حال شتاب است."
برای حمایت از این شتاب، مسترکارت در سپتامبر گذشته آزمایشگاهی را برای نوآوری در توسعه پایدار راه اندازی کرد تا از توسعه فرصت های سرمایه گذاری پایدارتر حمایت کند.
اما فینتک فقط مربوط به بانکهای موجود نیست - فناوری اغلب به ایجاد بانکهای جدید کمک میکند. نئوبانک ها یا «بانک های چالش برانگیز» بانک های جدیدی هستند که هیچ مکان فیزیکی ندارند و تمامی تراکنش ها به صورت آنلاین از طریق یک اپلیکیشن یا وب سایت انجام می شود.
بنابراین تصور کنید بدون مدارک، بدون نیاز به سوار شدن به ماشین، عدم نیاز به پارک، مصرف سوخت کمتر و راندمان بیشتر [a customer’s] آنابل پرز، مدیر عامل NovoPayment، پلتفرمی که از فناوری خود برای کمک به شرکتها در ساخت بانکهای دیجیتال و راهکارهای کارت استفاده میکند، گفت.
آندری چرنی، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Aspiration، یک بانک دیجیتال که از محصولات متمرکز بر مصرف کننده برای کمک به کاهش بحران آب و هوا استفاده می کند، می گوید که ایجاد محصولات و تغییر کسب و کارها برای مقابله با مسائل زیست محیطی برای خدمات مالی کاملا منطقی است.
او توضیح میدهد: «آب و هوای فینتک مهم است... پول قدرت فوقالعادهای برای حرکت دادن اهرمها و اقدامات روزانهای که مردم میتوانند انجام دهند، دارد. انواع مناسب محصولات و خدمات، مبارزه با تغییرات آب و هوایی را آسان و خودکار می کند، اما هنوز هم واقعا قدرتمند است.
به عنوان یک بانک آنلاین، Aspiration سپرده رایگان برای سوخت های فسیلی ارائه می دهد - به این معنی که پولی که مشتریان در حساب بانکی Aspiration خود استفاده می کنند در مواردی مانند خطوط لوله اختراع نمی شود. و هر بار که مشتری کارت بانکی خود را خرج می کند، Aspiration از طریق یک سازمان محیط زیست غیرانتفاعی به نام پروژه های احیای جنگل های عدن، بودجه کاشت درختان را تامین می کند. تا کنون، این بانک به کاشت بیش از 49،000،000 درخت برای جبران انتشار گازهای گلخانه ای کمک کرده است.
بلک اشاره می کند که اگرچه راه حل ها و صحبت های بیشتری در مورد پایداری در خدمات مالی به طور کلی وجود دارد، اما هنوز تغییرات سبز زیادی در این صنعت وجود دارد. برخی از شرکت ها ممکن است پروژه های پایدار را برای مصرف کنندگان و مشتریان تجاری معرفی کنند یا اهداف پایداری را تعیین کنند، اما بسیاری از بانک های جهانی هنوز از پروژه های سوخت فسیلی دست برنداشته اند. بانکهای بزرگی مانند ولز فارگو اعلام کردهاند که تلاشهای خود را برای رسیدن به صفر خالص اعلام کردهاند، اما اینکه چگونه سرمایهگذاریهای آنها تغییر خواهد کرد هنوز یک راز است.
او گفت: «قطعاً علاقه فزاینده ای به جامعه آب و هوا وجود دارد. "[Many sectors and consumers] آنها کم کم متوجه می شوند که به قول خودشان باید دنبال پول بروید و البته مردم به درستی روی شرکت های بزرگ نفتی و آلاینده های بزرگ تمرکز کرده اند، اما چه کسی این پول را تامین می کند؟
[ad_2]
مقالات مشابه
- گزارش: بازیکنان می تواند در صورت جریمه برای "بی پروا" رفتار تحت مخل انجام
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- چرا ما باید ورزش ؟ در آینه نگاه
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- ریچارد شرمن در تضاد مربیگری سبک پیت کارول کایل Shanahan
- طاس حقیقت: Cincinnati MLS تیم توییتهایی اشتباه عکس از مربی
- برندگان و بازندگان در میامی
- سه لباس بچگانه اشتباهات بهتر است هرگز بسازید
- نتایج حاصل از آتلانتا, مسابقه جام