پیستون قطعه ای نسبتاً استوانهای صورت میباشد ؛ تقریبا از آن روی که سازندگان همین قطعه ، به مقدار دوچندان کم به آن رخ بیضوی می دهند چرا که به دمای پیستون به زمان حرکت خودرو به شدت بالا می رود و حتی ممکن هست به دماهایی چون 2200 رتبه سانتی گراد نیز رسد و این امر سبب ساز انبساط پیستون می گردد و در این شرایط می باشد که پیستون صورت استوانه ای به خویش می گیرد . تقریبا از آن روی که سازندگان همین قطعه، به مقدار دوچندان اندک به آن رخ بیضوی میدهند چراکه به دمای پیستون به هنگام حرکت خودرو به شدت بالا می رود و حتی ممکن میباشد به دماهایی زیرا ۲۲۰۰ درجه سانتیگراد هم رسد و همین دستور منجر انبساط پیستون خودرو میشود و در همین موقعیت می باشد که پیستون رخ استوانهای به خویش میگیرد. در صورتی که شیار رینگها بیش از حد گشاد شود در زمان بالا و ذیل رفتن پیستونها رینگها هم در جای خود بالا و تحت رفته و روغن را به سمت بالای پیستون انتقال میدهد و روغن سوزی را حادث میشود. از طرفی هم ممکن میباشد حلقه بصورتی قفل شود که موجب ایجاد خط و خش و فرسایش در دیواره سیلندر گردد که در طول زمان سبب ساز به اجبار هزینه های زیاد به صاحبان ماشین می شود. در صورتی که روانکار صحیح و استاندارد و مناسب موتور را به کار گیری کنید، از فشار آوردن بیهوده به موتور و نگهداشتن آن در دورهای بالا به جهت مدت طولانی بپرهیزید، از دنده معکوسهای ناگهانی که سبب ساز تولید تنش شدید در اجزا میگردد بپرهیزید و سیستم خنککاری (فن و رادیاتور و کولانت و ترموستات و واترپمپ) را بهصورت مرتب در اختیار گرفتن کنید، مطمئن باشید که اجزای داخلی موتور و بهخصوص پیستون و شاتون و رینگ پیستون و گژنپین عمری مضاعف طولانی خواهند داشت. ولی در خویش به جای نمک , ماده خنک کننده فریون دارااست , از این پیستون در موتور خودروهایی به کارگیری میگردد که در نواحی گرم میباشند و تقریبا در همه فصول سال گرم هستند . هنگامیکه که اشکالی در عمل موتور پیش می آید به احتمال بسیار ، پیستونها نیز از این آسیب وارده در امان نمی مانند و پیستون نیز صدماتی می بیند . در صورتی که شما این نوشته آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در گزینه پیستون زانتیا ۲۰۰۰ لطفا از وب سایت ما دیدن کنید.