مایلز دیویس: که در آن برای شروع در پشت او کاتالوگ


<span>Photograph: David Redfern/Redferns</span>
عکس: دیوید Redfern/Redferns

این آلبوم برای شروع با

نوع آبی

نوع آبی نیست فقط بهترین مقدمه برای مایلز دیویس آن را بهترین معرفی به موسیقی جاز به عنوان یک کل یک آلبوم که typifies نوع موسیقی آزادی فراموش نشدنی انجیل تن و بیقرار ماجراجویی. فوری کلاسیک در انتشار در سال 1959 نوع آبی علائم لحظه ای که دیویس قطعی شکست با غالب hard bop سبک نفع مسير حرکت از وتر توالی 40s و 50s جاز به looser ملودیک رویکرد مبتنی بر اطراف ترازو و بداهه است.

دیویس انقلابی تغییر در نوع آبی است تحریک swathes گسترده ای از تفکر انتقادی و تاثیر سوابق از John Coltrane یک عشق عالی به پینک فلوید را به سمت تاریک ماه. اما شما لازم نیست که به یک موسیقی پژوه به درک نوع آبی: ثبت نفیس ملودی اتصال در یک سطح انسانی. دیویس گفت که این آلبوم با الهام از انجیل موسیقی او استفاده می شود برای شنیدن و راه رفتن به خانه از کلیسا و شما می توانید شنیدن سودا جلو و نوستالژی در مهیجی بلوز خطوط که دیویس coaxes رتبه از ترومپت.

الهام بلغزد از آهنگ ها مانند پس چه آبی و سبز اما نوع آبی هرگز سراسیمه و یا گیر میکنه: ابزار داده می شود فضا به کشش پاهای خود را به عنوان Davis والا sextet (از جمله John Coltrane در تنور ساکسیفون) خم زمان در اطراف آنها اجازه می دهد نوع آبی به شلاق گذشته در یک فلش و معطل برای ابدیت.

سه شنیدن بعدی

سگ دم

مایلز دیویس رفت به ضبط سگ دم در به طور معمول مبارز خلق و خوی. “من آماده نبود به حافظه و در عین حال” او در زندگینامه خودنوشت خود مینویسد. “من تا به حال دیده می شود راه را برای آینده با موسیقی من و من برای آن را مانند من همیشه انجام می شود.”

ثبت شده در سال 1969 سگ دم بود در پاسخ به مترقی موسیقی راک است که بسیاری از مردم بر این باور خواهد consign, جاز, به, تاریخ, و پس از دیویس همسر دوم بتی Mabry به او معرفی به کار از جیمز براون حیله گر سنگ و جیمی هندریکس. سگ دم به شرح زیر سنگ سنت در آوردن گروه بخش ریتم به جلو به کارگیری دو bassists سه طبل, سه, پیانو الکتریکی, بازیکنان و ضربی در یک نهفته وتخریب, سازهای کوبه ای, در حالی که طرفداری از سنگ مستقیم موزون پالس بیش از معمولی جاز نوسان است.

در عین حال سگ دم در زمان موسیقی دورتر به اتر از حتی تجربی ترین گروه راک می تواند مبادرت به عنوان دیویس کشیده در تار و پود موسیقی هنجارهای. در تمرینات برای آلبوم دیویس ارائه شده خود را با یک سری از موسیقی اسکچ و گفت: آنها به دنبال غرایز خود را با این ایده که به دور از هر گونه “prearranged گه”. در نتیجه ضبط پروازي با معصوم موسیقی آزادی: از عصبی فروپاشی عنوان آهنگ Davis ترومپت تندرست بیش از مخلوط مانند لامپ های جستجو از طریق خط افق نیویورک به لاستیک لاتین funk کیلومتر اجرا می شود افسون پایین آن را احساس به عنوان اگر تمام زندگی موسیقی است که در اینجا.

در سکوت راه

منتشر شد یک سال قبل از سگ دم در سکوت راه prefigures که آلبوم را با استفاده از ابزار برقی و نوار برش, ویرایش, با تهیه کننده تئو Macero تنظیم برجسته از سه ساعت studio جلسه به دو مجزا کار می کند, Shhh / مسالمت آمیز و در سکوت راه برای انتشار آلبوم. هنوز در خلق و خوی این دو پرونده به سختی می تواند متفاوت تر. در حالی که سگ دم throbs با از کوره در رفته, بد بو, انرژی در سکوت راه است brooding و افسرده ابدی مراقبه شاهکار است که ازدواج اواخر شب درون گرایی از نوع آبی با پست-نوع پالس دیویس بیشتر تجربی و سوابق تمام هواپیماهای بدون سرنشین رانش و فضا. در سال 1969 Lester موی چتری به نام سکوت راه “نوع آلبوم است که به شما ایمان به آینده موسیقی”; 51 سال در آن سخت است به اختلاف نظر دارند.

طرح اسپانیا

منتشر شده فقط یک سال پس از نوع آبی طرح اسپانیا سهام که آلبوم غنی به راحتی قابل هضم آهنگی و روح سبکی. اما آن صدا با الهام از اسپانیایی عامیانه در سنت نشان می دهد این نوع از پررنگ موضوعی جهش که دیویس را در سراسر زندگی حرفه ای او.

طرح از اسپانیا آمد و پس از دیویس اولین بار, همسرم, فرانسیس تیلور دیویس اصرار او همراه او به عملکرد توسط رقصنده فلامنکو روبرتو Iglesias. روز بعد مایل به نام آهنگساز و تنظیم گیل ایوانز و آنها در مورد تفسیر فلامنکو صدا برای ما جاز مخاطبان است. این دو در زمان مواد منبع که حفر عمیق به قلب ایبریا از جمله Joaquín Rodrigo را Concierto de Aranjuez, Manuel de Falla را خواهد o’ جرقه و گالیسی عامیانه آهنگ تابه پیپر دادن دیویس قوی متمایز ملودیک پایه به بافت طلسم خود را در اطراف.

سحر و جادو که شنیده می شود در ظریف خزیدن از castanets که باز می شود Concierto de Aranjuez (Adagio) و درایوهای خواهد o’ the Wisp که دیویس و ایوانز اضافه کردن موسیقی جاز و کلاسیک ابزار دقیق ایجاد یک آلبوم که آویزان tantalisingly بین اسپانیایی سیرا نیویورک سالن کنسرت و موسیقی جاز باشگاه شیرجه زیبا transportive کار از موسیقی الهام بخش است.

یکی برای سر

در گوشه ای

بسته به نوع که شما را به صحبت در گوشه و یا الهام بخش motherlode یک آلبوم که birthed ژانرهای موسیقی از trip-hop به درام n’bass یا وسیع ظروف سرباز یا مسافر. در حقیقت این جذاب 1972 انتشار یک کمی از هر دو است; احتمال برخورد بین مایل منافع در هند, موسیقی, Karlheinz Stockhausen و Ornette Coleman.

در زندگینامه دیویس گفت که Stockhausen نفوذ او را قادر به درک موسیقی در یک راه جدید ترک دایره ای سازه های مدرن, موسیقی نفع ماهرانه تغییر صداهای. در گوشه ای و سپس کمتر از آهنگ یا ملودی و بیشتر به طور مداوم در حال تحول موسیقی یکپارچه با مایکل هندرسون را سنگ جامد باس الکتریکی زیر بنای درشت لایه صفحه کلید, الکتریکی ترومپت و سازهای کوبه ای.

در موسیقی جاز مجله نقد و بررسی, جان قهوه ای نوشت: “این برای تلفن های موبایل فقط به عنوان اگر گروه انتخاب وتر و تصمیم به نگرانی در جهنم از آن برای سه چهارم از یک ساعت.” که شرح ناخن چرا در گوشه ای آنقدر منفور معاصر شنوندگان و چرا از آن بسیار دوست داشتنی شده توسط پرماجرا طرفداران موسیقی امروز با آلبوم اولویت برای شیار و بافت prefacing از لامسه بناهای مدرن موسیقی الکترونیک.

مربوط به: ‘آن را صدا مانند آینده’: پشت مایلز دیویس بزرگترین آلبوم

پرایمر لیست پخش

مطالعه بیشتر

مایل: The Autobiography
در زندگینامه مایلز دیویس (در شرکت روزنامه نگار کهنه کار و کوئنسی گروه تئاتر) می نویسد: دقیقا همانطور که شما انتظار می رود مایلز دیویس به نوشتن شدید خود را نثر فلفلی با فوق العاده نوبت از عبارت شور و شوق اولیه و بهمن “چاق”. برای همه که زندگینامه دشوار است جزئیات کامل از مرتبه و زن ستیزی, نمره, اقامت و لجام گسیخته خودپسندی اما آن باقی مانده است قطعی داستان یکی از ترین قرن 20 پایدار فرهنگی آیکون.

مایلز دیویس: تولد, سرد, مستند,
استنلی نلسون 2019 مستند Miles Davis: تولد سرد ارائه می دهد یک مست اگر محدود مروری Davis زندگی است. در زمان آن می آید بیش از حد نزدیک به hagiography – کمی وجود دارد که تلاش جدی برای برگزاری دیویس به حساب خشونت خود را نسبت به فرانسیس تیلور دیویس به عنوان مثال – اما به عنوان مقدمه ای برای زندگی خود ممکن است الهام بخش بیشتر حفر.

مایل سبک توسط کوئینسی گروه
گروه تئاتر نیز پشت چرخش مجله حماسه 1985 مصاحبه قطعه که به بررسی همه چیز از نژادپرستی نظاممند به آنچه باعث می شود Davis ترومپت بازی منحصر به فرد است. (“او نقش یک وری” با توجه به Lester بویی دیگر بزرگ آمریکایی نوازنده ترومپت.) آن را جذاب خوانده متناوب تیره و خنده دار می شود که نزدیک به گرفتن Davis نگران کننده نابغه است.

tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>