رهبران جهان و جهان در حال تلاش برای کنار گذاشتن حمل و نقل با سوخت گاز و به ویژه سرمایه گذاری در وسایل نقلیه الکتریکی (EVs) به عنوان راه حلی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای هستند. برای همگام شدن با تقاضای فزاینده برای وسایل نقلیه الکتریکی، استخراج لیتیوم بیشتری مورد نیاز است. لیتیوم فلزی است که برای ساخت باتریهای قابل شارژ برای وسایل نقلیه الکتریکی استفاده میشود، اما فرآیند استخراج اغلب با آسیب به جوامعی مرتبط است.
به گزارش لس آنجلس تایمز، در حال حاضر، بیشتر لیتیوم جهان از دریاچه های تبخیر در آمریکای جنوبی و معادن سنگ جامد در استرالیا به دست می آید. استخراج این ماده معدنی کمیاب اغلب با مقاومت شدید محافظه کاران و ملل قبیله ای مواجه می شود زیرا اغلب به سرزمین های مقدس محلی، به ویژه در غرب آمریکا تجاوز کرده است. یک سایت حفاری در صحرای کالیفرنیای جنوبی، در نزدیکی دریاچه آلوده معروف به نام دریای سالتون، که دودهای سمی به بیرون پرتاب می کند و دارای سطح شوری است که تقریباً تمام حیات وحش آن را می کشد، از رویکرد متفاوتی برای حفاری لیتیوم استفاده می کند.
Controlled Thermal Resources، توسعه دهنده منابع انرژی پاک، حفاری اولین چاه لیتیومی و زمین گرمایی خود را به نام Hell's Kitchen در نزدیکی دریای سالتون در اوایل ماه نوامبر آغاز کرد و میلیون ها دلار از سرمایه گذاران از جمله جنرال موتورز حمایت شد. این پروژهها راهحلهای زیادی برای مشکلات موجود در دریای سالتون و نواحی اطراف آن ارائه میکنند - مکش لیتیوم از آب آلوده به فلزات سنگین و افزایش تولید انرژی میتواند شغل و درآمد حاصل از یک وضعیت به ظاهر ناامیدکننده ایجاد کند. اولین بار این پروژه از 50 مگاوات انرژی تجدیدپذیر قرار است در سال 2023 تحویل داده شود و 20000 تن لیتیوم تا سال 2024 تولید شود.
[Related: Why Dyson is going all-in on solid-state batteries.]
فرانک رویز، مدیر برنامه دریای سالتون آدوبون کالیفرنیا، به لس آنجلس گفت: «اگر به درستی انجام شود، منطقه را با ایجاد شغل ارتقا می دهد، با در دسترس قرار دادن انرژی زمین گرمایی به نفع ایالت و ملت خواهد بود و زمینه را برای مذاکرات فراهم می کند. با هدف اطمینان از اینکه بخشی از دستمزد تولید لیتیوم و اجاره زمین مربوطه برای حمایت از پروژه های کاهش گرد و غبار و احیای محیط زیست استفاده می شود.
انتظار می رود تقاضا برای لیتیوم تا سال 2025 سه برابر شود که پروژه های حفاری مانند آشپزخانه جهنمی را ضروری می کند. و لیتیوم فقط برای وسایل نقلیه الکتریکی مورد نیاز نیست - یک باتری خورشیدی و بادی برای پشتیبانی از روشنایی در روزهایی که پنلهای خورشیدی و توربینهای بادی قادر به پاسخگویی به تقاضا نیستند به لیتیوم نیاز دارد. و بر اساس طرح زیرساختی دولت بایدن، بیشتر و بیشتر کشور مجبور به استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی برای حمل و نقل می شود. ایالت های غرب میانه حتی در حال سرمایه گذاری در مسیرهای شارژ وسایل نقلیه الکتریکی برای حمایت از استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی هستند که اغلب از باتری های لیتیومی استفاده می کنند.
راهول هارکاوات، بنیانگذار استارتآپ کوانتوم مس، که در حال تحقیق در مورد روشهایی برای کاهش آتشسوزی باتریهای لیتیومی است، میگوید استفاده از لیتیوم مشکلات مختلفی دارد، مانند استخراج آن از زمین و سایر مواد مورد استفاده در ساخت باتریهای لیتیومی. باتریهای لیتیومی. او معتقد است که استخراج پایدار معدن (مانند پروژه کالیفرنیا) همراه با راه حل های بهتر استفاده مجدد از لیتیوم می تواند باعث شود صنعت آسیب کمتری به محیط زیست وارد کند.
[Related: Electric vehicles are only one part of sustainable transit.]
او گفت: «این شیمی باتریهای لیتیوم یونی است [lithium battery] در فرمولاسیون از محصولاتی مانند نیکل ... و استخراج این فلزات در کشورها استفاده می شود [often] هارکاوات گفت: آنها شاخص های بسیار ضعیفی از حکومت و پایداری دارند.
او گفت که راه حل هایی برای پایدارتر کردن باتری های لیتیومی در شکل نهایی، خطر آتش سوزی طولانی مدت لیتیوم (که می تواند باعث ایجاد بخارات سمی و مصرف هزاران گالن آب شود) را کاهش می دهد و راهی برای بازیافت مواد ابداع می کند. به گفته TechCrunch، شرکت هایی مانند Redwood Materials قبلاً راهی برای بازیابی و بازیافت بین 95 تا 98 درصد از مواد قابل بازیافت مانند لیتیوم، مس، نیکل و کبالت از باتری های منسوخ شده EV پیدا کرده اند. این می تواند از ماندن باتری های لیتیومی در محل های دفن زباله برای قرن ها جلوگیری کند.
هارکاوات گفت: «ما میتوانیم فناوری باتریهای لیتیومی را بازیافت و دوباره استفاده کنیم تا آن را بخشی از اقتصاد دایرهای کنیم». «بنابراین این چیزی است که از نظر تأثیر آن نیز باید مورد بازنگری قرار گیرد.
او گفت که باتریهای بادوام و قابل بازیافت میتوانند مقداری از فشار را بر اکوسیستمها و جوامع متاثر از استخراج مواد کاهش دهند. و در آینده ای که توسعه دهندگان خودرو می توانند به طور انحصاری خودروهای برقی تولید کنند، قطعاً این موضوع قابل تامل است.
[ad_2]
مقالات مشابه
- اولین نماینده هدرز انجین آرت - اگزوز خودرو مشهد
- میهن بلاکچین». میهن بلاکچین
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- میزان درآمد دکتر زنان و زایمان در سال چقدر است؟
- لباس دختر کفشدوزکی و گربه سیاه
- توضیح روتاری آزمایشگاهی
- آخرین رقص: Scottie Pippen شد Michael Jordan را در دست راست مرد -- آنها هنوز هم نزدیک ؟
- آشنایی با شغل باربری
- 3 راههای مطمئن اسباب بازی کسب و کار شما را به سمت زمین سوق خواهد داد
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی