خطوط هوایی Wisk روز گذشته اعلام کرد که در حال کار بر روی تاکسی هوایی برقی نسل ششم خود، 450 میلیون دلار سرمایه گذاری از بوئینگ دریافت می کند. مانند دیگر شرکتهای پرتاب فضایی، Wisk قصد دارد سرویسی شبیه به اوبر در آسمان ایجاد کند که در آن مسافران پولی رزرو هواپیمای کوچکی را رزرو میکنند که میتواند به صورت عمودی بلند شود و فرود بیاید در حالی که با باتری کار میکند، نه سوختهای فسیلی.
این شرکت که سرمایهگذاری مشترک بین بوئینگ و کیتی هاوک است، در حال حاضر یک هواپیمای الکتریکی دو سرنشینه را اداره میکند که نام آن را کورا گذاشتهاند. به گفته کریس براون، سخنگوی Wisk، Cora که در سال 2018 معرفی شد، به طور خودکار پرواز می کند - هنوز مردم را جابجا نکرده است - و می تواند به سرعت حدود 100 مایل در ساعت برسد. کورا زرد دارای 12 بال کوچک روتور مانند بر روی بال های خود است که به آن اجازه می دهد به صورت عمودی بلند شود و فرود بیاید. ملخ عقب آن را به هوا هل می دهد. هنگامی که در پرواز رو به جلو پرواز می کند، این کار را با استفاده از بالابر بال های خود برای نگه داشتن آن در آسمان انجام می دهد - این فن ها می توانند چرخش را متوقف کنند و سپس ثابت بمانند در حالی که پشتیبانی رانش تمام کار را انجام می دهد.
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=zThJn1FWg3A[/embed]
در حالی که هواپیمای زرد کورا این شرکت نسل پنجم ماشین پرنده آن است، ششمین آن همچنان یک راز باقی مانده است. براون گفت: "بزرگتر خواهد شد." "و وجود دارد [a] برد کورا حدود 25 مایل است.
براون میگوید که جریان نقدی به آنها کمک میکند تا زمانی که روی تاکسی هوایی بعدی خود کار میکنند، شرکت را توسعه دهند. وی گفت: "این بودجه واقعاً به مرحله جدیدی از رشد می رود که در سال آینده در ارتباط با هواپیماهای نسل ششم ظاهر می شود." آنها همچنین برای تولید هواپیمای جدید در مقیاس بزرگ آماده خواهند شد. هدف این است که این شرکت در نهایت هواپیما را بسازد و سرویس جابجایی را راه اندازی کند که به مردم اجازه می دهد آنها را سوار کنند.
[Related: Check out the helicopter vying to be the next Black Hawk]
Wisk در این مرز جدید هوانوردی تنها نیست - شرکتهای دیگر در حال تاکسی کردن در این بخش هستند و روی به اصطلاح eVTOL کار میکنند: کشتیهای الکتریکی برای برخاستن و فرود عمودی. یکی از آنها جوبی است که یک کشتی الکتریکی را می راند که می تواند پنج نفر را در خود جای دهد و از شش ملخ کج بزرگ برای برخاستن، کروز و فرود استفاده می کند. Heaviside، توسط Kitty Hawk، یک سواری منفردتر را ارائه می دهد - فقط برای یکی مناسب است. یک رقیب قابل توجه آرچر است که روی تاکسی های هوایی برقی نیز کار می کند. (آرچر و ویسکی با هم اختلاف حقوقی دارند.)
بوئینگ روی تاکسی هوایی خود به نام PAV کار می کرد که در سال 2019 سقوط کرد. هیچ کس در هواپیما نبود یا مجروح نشد. براون می گوید که بوئینگ «توسعه PAV» را متوقف کرده است، او خاطرنشان می کند که Wisk اکنون «تنها تمرکز» آنها در این زمینه است.
مانند روشی که کیتی هاوک تک سرنشین برای پرواز کامل طراحی شده است، ویسک نیز آینده ای کاملا خودمختار دارد که با روشی که جوبی فضاپیمای سرنشین دار خود را طراحی کرد متفاوت است. براون گفت: «فکر میکنم ما متوجه شدهایم که چون ابتدا رویکرد را در پیش گرفتهایم، اولین نفر در بازار نخواهیم بود - احتمالاً این بازیکن دیگری با سرویسهای سرنشین دار خواهد بود.» اما پیشبینی کرد که ویسک اولین بازیکن خواهد بود. بازیکن تمام عیار که وارد بازار خواهد شد.
[ad_2]
مقالات مشابه
- موتور 206 RC آرسی
- Yelich, Smoak, homer, طبع شعله ور شدن به عنوان تخمیر ضرب و شتم توله 8-3
- تماشای مایکل جردن را بی بها واکنش به لری پرنده مسلط 1988 3 نقطه ضربات
- Take 10 Minutes to Get Started With Local Personal Classifieds
- نحوه دریافت لباس سفید برفی برای کمتر از 100 دلار
- عظیم نقد در مواد شیمیایی وجود دارد
- جنگل DeChambeau جلب توجه به دلایل مختلف
- چگونه به جمع آوری اطلاعات در پایگاه داده PostgreSQL با Metasploit
- استفاده از دکمه های حجم برای Respring حشره دار خود را آی فون بدون نیاز به دوباره فرار از زندان
- بسته بندی اصولی