یک ربات آتش نشان در دشت های مرکزی اسپانیا در 90 دقیقه جنوب مادرید در حال پرواز است. Singular Aircraft Flyox با دو موتور، یک قسمت براق و ساختاری مستقیماً از تئاتر آتلانتیک جنگ جهانی دوم، یک هواپیمای بدون سرنشین است که به عنوان یک اسب کار هوایی در زمین و آب طراحی شده است. این یکی از تعداد رو به رشد هواپیماهای بدون سرنشین است که می توان از آن برای مبارزه با آتش سوزی جنگل ها به عنوان تانکرهای هوایی با افزایش یا جایگزینی هواپیما با خدمه در این فرآیند استفاده کرد.
Flyox برای اولین بار در سال 2015 پرواز کرد و در پاییز و زمستان امسال در حال انجام پروازهای آزمایشی اضافی است. ماموریت آتش یکی از درخشان ترین است و یک مکان مرکزی در مواد این شرکت برای هواپیما است. مالک و بنیانگذار هواپیمای سینگولار، لوئیس کاریلو، با اشاره به مرگ و میر آتش نشانان انسانی - به ویژه خطر استنشاق دود - گفت که هدف اصلی این پهپاد «توقف کشتار خلبانان کشاورزی و آتش نشانی» است.
خطری که دود برای هواپیمای بدون سرنشین ایجاد می کند، صرفاً آسیب مکانیکی است، نه از دست دادن جان با خلبانان انسانی. به طور خاص برای نقش آتش نشانی، Singular Aircraft در حال بررسی دو اندازه از پهپاد Flyox است. نسخه کوچکتر دارای ظرفیت داخلی 3400 پوند، با دو ساعت پرواز و برد 260 مایل خواهد بود. پهپاد بزرگتر، به دلیل ظرفیت سوخت بیشتر، تنها 3000 پوند را در داخل حمل می کند، اما می تواند چهار ساعت و نیم کار کند و به مسافت های بیش از 500 مایل برسد.
[Related: This helpful tank-like robot fights fires, not people]
کاریلو میگوید فلایوکس به طور مستقل با شخصی که پرواز را تماشا میکند کار میکند. در طول تظاهرات، چندین ساعت از یک جعبه جمع آوری می شد و سپس از باند فرودگاه یا رودخانه یا دریاچه آرام شلیک می شد. علاوه بر آزمایش Flyox در اسپانیا، Singular Aircraft پروازهای آزمایشی را در یک فرودگاه آزمایشی آزمایشی در مکزیک و سایر نقاط جهان انجام داد. Carrillo همچنین امیدوار است از سایتی آزمایش کند که به سه پهپاد اجازه می دهد تا به طور همزمان کار کنند.
قرار دادن پهپادی مانند فلایوکس در چرخش هوا می تواند کار انجام شده توسط هواپیماهای سرنشین دار را با آوردن آب بیشتر یا کپسول های آتش نشانی برای مقاومت در برابر آتش سوزی افزایش دهد. همان ویژگی هایی که پهپاد را به عنوان یک آتش نشان مفید می کند، با نسخه های بازاریابی Singular Aircraft برای نظارت، حمل و نقل محموله یا حتی استفاده کشاورزی، به بدنه هواپیما یا سایر وظایف کمک می کند.
یک پهپاد دو موتوره دوزیست ایده بسیار خوبی است که دو بار در دو سوی اقیانوس اطلس آزمایش شده است.
Aerial ScooperDrone که توسط Drone America ساخته شده است، یک کشتی با عمر طولانی است. این پهپاد که عمدتاً به عنوان ابزار امداد رسانی در بلایا شارژ می شود، دارای یک رله ارتباطی داخلی است و با دوربین های حرارتی برای جستجوی افرادی که در سیل یا در دریا گرفتار شده اند در دسترس است. به عنوان اولین واکنش، این پهپاد برای حمل و رها کردن قایق های نجات خود باد شونده طراحی شده است که به افراد در آب اجازه می دهد سوار شوند و بدون نیاز به پا گذاشتن آب منتظر نجات غریق های کندتر باشند.
مایک ریچاردز، رئیس و مدیر عامل شرکت Drone America، گفت: منشأ و الهام پهپاد آبی-خاکی آریل که برای نجات و بهبود زندگی استفاده میشود، از تجربه من در کمک به نجات در آب در سال 2002 میآید. یکی از آن موقعیتهایی که در آن متوجه میشوید که باید با ارائه کمکهای ناوبری، مانند جلیقه نجات، به یک قربانی غرق شده پاسخی سریع بدهید.
[Related: New kit turns drones into lifesavers]
ریچارد می گوید که فقدان کشتی تجاری که بتواند چنین نیازی را برآورده کند، او را به توسعه پهپاد هوایی سوق داد، با نمونه اولیه کوچکتر در سال 2008 و نمونه بزرگتر در سال 2012. نسخه برنامه ریزی شده آتش نشانی و نجات، برای حمل تقریباً 1000 گالن آب طراحی شده است. (یا 8500 پوند) بخشی از همکاری با Thrush Aircraft در سال 2018 بود، اگرچه پس از تغییر مالکیت Thrush تمرکز خود را به هواپیماهای کشاورزی تغییر داد.
ریچاردز گفت: "استراتژی ما برای شناسایی زودهنگام و حمله سریع علیه آتش سوزی در مراحل اولیه، با استفاده از انواع دوزیستان آریلز مستقل همراه با سیستم های هدایت و استقرار با قابلیت ازدحام است." از آنجایی که پهپاد می تواند مخزن خود را با آب دریاچه ها پر کند و به دلیل اینکه مجهز به حسگرهای جلوگیری از برخورد است، ریچاردز Aerial ScooperDrone را راهی برای مقابله با آتش سوزی در شب می داند، زمانی که کار با هواپیما با خدمه انسانی خطرناک است.
برای پیشبرد طراحی، Drone America بر روی درخواستی برای گواهینامه صلاحیت پروازی از اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده کار می کند که امکان آزمایش بیشتر نمونه های اولیه موجود را فراهم می کند. پهپاد آمریکا سپس مدل های خود را در شرایط واقعی آزمایش خواهد کرد.
ریچاردز می گوید: «هدف نهایی ما برای پلتفرم آریل، مقیاس و استقرار یک سیستم کاملاً تأیید شده در مناطق پرخطر در سراسر جهان است.
در دنیای گرمتر آینده، جایی که آتشسوزی جنگلها احتمالاً یک مشکل رو به رشد است، اجازه دادن به هواپیماهای بدون سرنشین برای مقابله با آتشسوزی میتواند جان انسانها را نجات دهد - نه تنها برای آتشنشانها، بلکه برای افرادی که در معرض خطر آتشسوزی هستند.
[ad_2]
مقالات مشابه
- <h3>هورنت چیست؟</h3>
- “Distraught” Ryan Fitzpartrick exits field before Dolphins scrimmage
- رحم وحشی روز به پایان می رسد با یادبود پیروزی و شماره 1 رتبه بندی
- به طرز مضحکی ساده راهها بهبود داروهای گیاهی شما
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- 'Business as usual' for Williams after F1 team's takeover
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- اتوبار بلوار تعاون, باربری بلوار تعاون
- در اینجا که در آن آمده ایستاده در NFL بازگشت